Clot dels Cargols Traditional Geocache

Hidden : 2/9/2013

Aquest barranc de Montserrat va ser obert l'any 2007. És un descens interessant, encara que curt, que baixa per una canal amb diversos ràpels, el més llarg de 42 metres (que es pot fraccionar en 2 ràpels), i que acaba amb uns ràpels encadenats entre uns blocs gegantints encastats a la canal.

ACCÉS:

Sortint de Barcelona en direcció a Lleida per la A2, prendrem la sortida 572 d'aquesta autovia, i entrarem al Bruc. Travessarem aquest poble pel seu carrer principal, fins arribar a les escoles. A la cantonada, a la dreta, veurem un cartell indicant "camí refugi Vicenç Barbé". El seguirem i, després d'ignorar una desviació a Can Rovira, girarem a l'esquerra seguint les indicacions del refugi. El carrer es converteix en pista de terra, deixa enrere les cases i avança entre oliveres. En arribar a una bifurcació de pistes, al costat d'un pal indicador a la nostra esquerra, veurem a la dreta un petit aparcament, que utilitzem els de la zona, on deixarem el cotxe.

APROXIMACIÓ:

Ja a peu, seguirem pel camí que surt a la dreta, indicat amb marques de pintura blanca. En uns quinze minuts, arribarem a una bifurcació, i prendrem el camí que surt cap a l'esquerra, marcat amb pintura blava. El seguirem en ascens passant pel costat del Gerro i desprès d’una bona estona fent giragonses per un caminal perdedor, arribem als peus dels Pallers.

La carena dels Pallers (750 metres) és troba a la zona occidental del massís de Montserrat. Està formada per diverses agulles que recorden la forma de petits pallers, les anirem passan per la seva esquerra resseguint totes les seves petites, curioses e imaginables formes pètries erosionades pel temps, fins arribar a un coll i una nova bifurcació, estem a l’Era dels Pallers. Pujant més a dalt i mirant amunt arribarà un moment que veurem el refugi Vicenç Barbé. Seguirem per la dreta a buscar el refugi, en la següent cruïlla també anem a la dreta ara pel PR C-78 que ve de Can Maçana pel Coll de la Portella i en pocs minuts arribarem al refugi.

Continuarem uns 120 metres pel camí i passat el Clot dels Cargols tornarem a trencar a la dreta en un altre encreuament i al -cap poc, entre els arbres veurem a la dreta un sender molt poc marcat, indicat amb una fita. Baixarem per ell, seguint un tàlveg que a poc a poc es va enfonsant i al cap de caminar 700 metres per aquesta torrentera des que hem deixat el camí principal, arribarem als grans blocs que marquen l'inici del descens.

EL DESCENS:

Un ràpel d'uns 15m que ens porta a una zona més encaixada amb uns quants passos estrets i verticals que ens obliga a demostrar la nostre habilitat en aquestes situacions i amb un parell de ressalts, el primer se supera amb una corda fixa i el segon muntant un petit ràpel, aquest últim ja ens porta al ràpel més llarg del descens de 42metres, on hi ha un passamà fixe i un balcó amb unes vistes molt boniques, i on podem veure al nostre costat una impressionant vista de la Cova de l’Arcada. Nosaltres aquest ràpel de 42 metres el vàrem fer en dos trams. El primer amb una corda de 30 metres fins a un arbre que hi ha a sota amb una reunió al costat i amb la instal·lació per un altre ràpel. Per fer el següent tram necessitem 2 cordes de 30 metres del mateix diàmetre.

Un cop superat aquest ràpel, venen dos quasi seguits de 15 i 22 metres i haurem arribat a la part final i segurament la més espectacular de tot el descens. Es com un descens a un avenc però en aquest cas passem entre mig d'un caos de blocs de pedra. Trobem un ràpel d'11 metres que ens deixarà a un replà a on hi ha un passamans que ens servirà per assegurar-nos a l'hora d'arribar-hi a la següent instal·lació. Aquesta es troba en un forat quasi fosc però força ample i amb un ràpel d'uns 20 metres arribem a la xemeneia final que també està equipada amb un altre ràpel de 22 metres. A aquests ràpels finals no està de més portar un frontal a l'hora de preparar el descens ja que hi ha poca llum.

Aquí acaba el descens on els tres últims ràpels potser son els més espectaculars de tot el recorregut. Baixem fins a baix a on trobarem un camí més marcat que ens deixarà a la zona d'inici de l'excursió. Podeu descarregar el track aquí: Track ruta

EL CATXÉ:

El catxé el trobareu amagat entre pedres i fulles després de fer el ràpel de 15 metres (posterior al de 42). Baixant a la dreta, darrera d'una allzina i uns esbarzers. Mireu fotos spoiler.

CONSELLS:

- No aneu mai sols. Aneu sempre que tingueu experiència en descens en ràpel i preparació de les cordes a les diferents instal·lacions del recorregut. No baixeu en cas de perill de pluja. Porteu el material individual recomenat per rapelar i les cordes necessaries per fer tot el recorregut. Porteu sempre casc. A l'estiu porteu força aigua. Porteu una baga per assegurar-se als diferents passamans del recorregut.

- Tot comportament negligent o inadequat en aquesta activitat pot provocar accidents greus i, fins i tot, mortals.

- Els propietaris del catxé no assumin cap responsabilitat en cas d'accident que la pràctica d'aquesta activitat pugui ocasionar.

- I sobretot disfruteu com nosaltres ho hem fet baixant per aquesta canal de Montserrat.

Podeu descarregar la ressenya a mida més gran d'aquest enllaç: Ressenya

CASTELLANO:

Este barranco de Montserrat fué abierto en el año 2007. Es un descenso interesante, aunque corto, que baja por una canal con diversos rápels, el más largo de 42 metros (que se puede fraccionar en 2 tramos), y que acaba con unos rápels encadenados entre unos bloques gigantes encastados en la canal.

ACCESO:

Saliendo de Barcelona en dirección a Lleida por la A2, tomamos la salida 572 de esta autovia, y entraremos en la población dell Bruc. Atravesaremos este núcleo por su calle principal, hasta llegar a las escuelas. En la esquina, a la derecha, veremos un cartel indicando "camí refugi Vicenç Barbé". Lo seguiremos y después de ignorar una desviación a Can Rovira, giraremos a la izquierda siguiendo las indicaciones del refugio. La calle se convierte en pista de tierra, deja detras las casas y avanza entre oliveras. Al llegar a una bifurcació de pistas, al lado de un poste indicador a nuestra izquierda, veremos a la derecha un pequeño aparcamiento, que utilitzan los escaladores de la zona, donde dejaremos el coche.

APROXIMACIÓN:

Ya a pie, seguiremos por el camino que sale a la derecha, indicado con marcas de pintura blanca. En unos quince minutos, llegaremos a una bifurcación, y tomaremos el camino que sale hacia la izquierda, marcado con marcas de pintura azul. Lo seguiremos en ascenso pasando por el lado del Gerro y después de un buen rato haciendo zig-zags por un camino perdedor, llegaremos al pié dels Pallers.

La carena dels Pallers (750 metros) se encuentra en la zona occidental del macizo de Montserrat. Està formada por diversas agujas que recuerdan la forma de pequeños pajares, las iremos pasando por su izquierda resiguiendo todas sus pequeñas, curiosas e imaginables formas pétreas erosionadas por el tiempo, hasta llegar a un collado y una nueva bifurcación, estamos en l’Era dels Pallers. Ascendiendo más y mirando arriba, llegará un momento que veremos el refugio Vicenç Barbé. Seguiremos por la derecha a buscar el refugio, y en el siguiente cruce tambien giraremos hacia la derecha, ahora por ell PR C-78 que viene de Can Maçana por el Coll de la Portella y en pocos minutos llegaremos al refugio.

Continuaremos unos 120 metros por el camino y pasado el Clot dels Cargols volveremos a girar a la derecha en otro cruce y al poco entre los arboles veremos a la derecha un sendero muy poco marcado, indicado con una pila de piedras. Bajaremos por el, siguiendo un talweg que poco a poco va descendiendo y que después de caminar 700 metros por este torrente desde que hemos dejado el camino principal, llegaremos a los grandes bloques que marcan el inicio del descenso.

EL DESCENSO:

Un rápel de unos 15 metros nos lleva por una zona más encajada con unos cuantos pasos estrechos y verticales que nos obliga a demostrar nuestra habilidad en estas situaciones con un par de resaltes. El primero se supera con una cuerda fija y el segundo montando un pequeño rápel, este último ya nos hará llegar al rápel más largo del descenso de 42 metros, donde hay un pasamanos fijo y un rellano con unas vistas muy bonitas, donde podremos ver delante nuestro una impresionante vista de la Cova de l’Arcada. Nosotros este rápel de 42 metros lo hicimos en dos tramos. El primero con una cuerda de 30 metros hasta un árbol que hay más abajo con una reunión al lado de este y con una instalación para hacer otro rápel. Para hacer el siguiente tramo necesitamos 2 cuerdas de 30 metros del mismo diámetro.

Una vez superado este rápel, vienen dos casi seguidos de 15 y 22 metros (entre medio de estos encontrareis el caché) y habremos llegado a la parte final y seguramente la más espectacular de todo el descenso. Es como un descenso a una sima pero en este caso pasamos entre un caos de bloques de piedra. Encontramos un rápel de 11 metros que nos dejará en un replano donde hay un pasamanos que nos servirá para asegurarnos a la hora de acercarnos a la siguiente instalación. Esta se encuentra en un agujero bastante oscuro pero bastante ancho y con un rápel de unos 20 metros llegaremos a la chimenea final que también está equipada para hacer otro rápel de 22 metros. En estos rápels finales no está de más llevar un frontal en el momento de preparar el descenso ya que hay poca luz.

Aquí acaba el descenso donde los tres últimos rápels seguramente son los más espectaculares de todo el recorrido. Bajamos hasta abajo donde encontraremos un camino más marcado que nos dejará en la zona de inicio de la excursión. Podeis descargar el track aquí: Track ruta

EL CACHÉ:

El caché lo encontrareis escondido entre piedras y hojas después de hacer el rápel de 15 metros (posterior al de 42). Bajando a la derecha, detras de una encina y unas zarzas. Mirad fotos spoiler.

CONSEJOS:

- No vayais nunca solos. Id siempre que tengais experiéncia en descenso en rápels y en la preparación de las cuerdas en las diferentes instalaciones del recorrido. No inicieis el descenso en caso de peligro de llúvia. Llevad el material individual recomendado para rapelar y las cuerdas necesaries para hacer todo el recorrido. Llevad siempre casco. En verano llevad tambien bastante agua. Recomendamos llevar una baga para asegurarse en los diferentes pasamanos fijos del recorrido.

- Todo comportamientot negligente o inadecuado en esta activitat puede provocar accidentes graves y que en algunos casos pueden ser mortales.

- Los propietarios del caché no asumimos ninguna responsabilidad en caso de accidente que la práctica de esta actividad pueda ocasionar.

- Y sobre todo disfrutad como nosotros lo hemos hecho bajando por esta canal de Montserrat.

Podeis descargar la reseña a tamano más grande de este enlace: Ressenya

PNG...Qrfceéf qry eàcry qr 15 zrgerf, v cbp nonaf qry qr 22. Fbgn han crqen dhr ab pny nvkrpne. PNF...Qrfchéf qry eácry qr 15 zrgebf, l cbpb nagrf qry qr 22. Qronwb qr han cvrqen dhr ab unpr snygn yrinagne.