La Garrotxa des del cel Traditional Cache

Hidden : 7/27/2005

Size: Size:   not chosen (not chosen)

LA GARROTXA DES DEL CEL

El caché es troba situat al Puig del Bassegoda (1376m), un dels paratges més imponents de l’Alta Garrotxa, i que -igual com altres cims també molt representatius de la regió com, entre altres, el Comanegra (1558m) pel nord i el Puigsacalm (1518m) per l’oest- ofereix unes vistes espectaculars del Vallespir i la Garrotxa, amb el Canigó al fons i la badia de Roses retallada en el Mediterrani.

L’Alta Garrotxa, sobretot en les parts més elevades, es caracteritza per la presència d’aspres paisatges semisalvatges, coberts per una exuberant vegetació de sorprenent caràcter humit, semi-atlàntic, a causa de l’alta pluviositat que s’hi sol enregistrar. Totes aquestes característiques fan d’aquest indret un magnífic mirador de fauna i flora variada.

Hi ha diverses maneres d’accedir al puig del Bassegoda:

- Des del poble d’Albanyà per pista de muntanya, transitable fins a l’alçada de l’ermita de Corsavell N42.31075 E002.65869 (l’ermita és a N42.31173 E002.66485) i després continuant a peu o amb 4x4 fins arribar a la cruïlla de l’església de St.Miquel de Bassegoda, que queda sota la mola del Bassegoda. A continuació cal seguir en direcció La Muga o Hostal de la Muga, passant per la forta pendent del coll de Riu fins arribar al peu del cim, on es pot deixar el cotxe (4x4) o bé es pot seguir una mica més amunt, passant per una pista en bastant mal estat que porta fins el pla de Bassegoda, que és el punt on s’agafa el cami final que s’enfila a la part més alta del cim.

-Des de l’església de Sadernes (a peu o amb 4x4) per pista de muntanya es comença l’ascens en direcció St. Feliu de Riu / Bassegoda que permet gaudir d’uns paratges de gran bellesa, amb indrets dignes de pas com la Cova del Bisbe, el pla de Can Agustí, la mateixa ermita de St. Feliu de Riu, l’ermita de Sta. Maria de les Agulles, etc. Durant l’ascens per aquesta vessant s’arriba, igualment que en el cas anterior, al punt de Coll de Riu, que pujant una mica més en direcció la Muga ens porta al peu del Bassegoda. Aquesta ruta és la més curta de les tres que citem, la qual cosa la fa adient tant per fer-la a peu íntegrament com per fer-la amb 4x4.

-L’ última ruta que proposem és en concret la que nosaltres hem realitzat alhora de situar el caché. Es tracta d’una ruta més llarga, interessant per fer amb 4x4, si més no fins a algun punt que sigui més a prop del cim ja que és excessivament llarga per fer-la a peu. Malgrat això els indrets de pas són la més bona atracció per escollir aquesta ruta. En aquest cas es comença des d’un punt proper a l’església de Sadernes, abans d’arribar a la casa i càmping: N42.26974 E002.59840. A partir d’aquest punt es comença l’ascens que ens durà fins a la casa del Serradell i l’església de Gitarriu, al costat. Seguidament es continua pujant fins el coll de Faja: N42.28801 E002.62848 on comença un petit descens que al cap de poca estona arriba a un encreuament on es pot anar cap, a la dreta, Tortellà i Bassegoda, tot recta. En aquest punt hi ha una referència clara que és un sortidor vermell d’aigua per a bombers. Posteriorment continuem en direcció Bassegoda i passarem pel costat de la casa de Pulí fins que al cap d’una estona considerable s’arriba a un encreuament on es pot anar cap a Albanyà, a la dreta, i cap al Bassegoda, a l’esquerra. És la mateixa pista que puja des d’Albanyà i que ha aparegut en la primera ruta, molt a prop de l’ermita de Corsavell. Tot seguit, només cal seguir els passos anomenats a la primera ruta fins arribar just al peu del cim de Bassegoda.
Si es desitja, a l’hora de baixar es pot passar pel mateix lloc o bé per Sadernes (ruta 2 al revés) que és més curt i la pista amb més bon estat.

Nota: A vegades hi ha tanques per bestiar al mig de la pista, només cal obrir-les per passar i tornar-les a deixar com s’han trobat.
Des de Sadernes (ruta 2) l’horari d’estiu d’accés al Parc Natural de l’Alta Garrotxa a vehicles motoritzats està limitat de 9.00h a 23.00h

El caché està amagat entre dues roques i és un tupper de color groc dins una bossa de Proxim Supermercats.

L’última part d’ascens al cim, tot i estar ben senyalitzada i estar prevista de punts de recolzament a les roques per ascendir millor, mereix especial precaució pels cingles que l’envolten.

Molta sort i a gaudir de l’espectacle que ofereix la natura!!!