Bicatxé les Rues d'Orriols A Traditional Geocache

vallesans: Arxivem aquest catxé perquè no serveix ja.

Hidden : 8/21/2010

Related Web Page

El catxé es troba amagat a les Rues d'Orriols, un paratge bellíssim al qual s'arriba o des de la Vall d'Ora (Sant Lleïr, el Pujol, el Riuet...) o bé baixant des del pla de Busa.

Per arribar-hi

Si sortiu des de la Vall d'Ora, podeu deixar el cotxe a la masia del Pujol, casa de turisme rural molt cobejada. Hi arribareu per per la carretera C-26 de Berga a Solsona.

A N 41º 59.767' E 001º 38.942' trobareu un trencall per anar a la Vall d'Ora. Seguiu la pista asfaltada que voreja el riu d'Ora, que ofereix una imatge gairebé paradisíaca, de postal...

El camí és força llarg (fa més d'11 km). Al punt N 42º 05.036' E 001º 40.362' hi ha el desviament senyalitzat cap a la masia El Pujol; preneu-lo.

Deixeu el cotxe a l'aparcament de la masia: N 42º 05.357' E 001º 40.529'.

Seguim a peu pel camí. A N 42º 05.396' E 001º 40.383' trobem un trencall amb una cadena, que seguim cap a la dreta en direcció a la masia El Solà.

Just allà N 42º 05.428' E 001º 40.638' és el següent trencall, seguim cap a l'esquerra el camí per pujar a Busa a peu (per la famosa escala metàl·lica) que segueix per la Devesa del Pujol, el Reposador, les Rues d'Orriols i Orriols amunt.

Uns metres més enllà, N 42º 05.469' E 001º 40.611', hi ha el darrer trencall i ja no deixarem el camí per pujar a Busa, fins arribar a l'escala metàl·lica i de graons de fusta.

És un catxé per anar d'excursió, no és una simple passejada d'uns quants minuts. Reserveu-vos una estoneta. Pel camí, si hem pujat de la Vall d'Ora, trigarem 1 hora o 1 hora i mitja (depèn del pas) i, abans d'arribar-hi, podrem contemplar una meravellosa vista des d'Orriols. I, després cap a Busa per l'escala metàl·lica, podem acabar de pujar fins el pla de Busa. Molt recomanable ;-)