El Pas del Bou Traditional Geocache

Hidden : 7/5/2009

EL PAS DEL BOU

INTRODUCCIÓ.-

Es tracta d’un intent no reeixit de fer una nova infraestructura viaria que comuniqués l’Alt Camp amb la Conca de Barberà, en els inicis del segle XX i que fou abandonat havent-ne iniciat la construcció, a favor del traçat actual del Coll de Lilla, mes llarg però amb pendents mes suaus i corbes de radi mes ampli aptes pel naixent, aleshores, transit automobilístic. Per la vessant del Camp, que té molta més pendent, resten algunes llaçades i els seus contraforts. I a la de La Conca un insospitat pont que salva un petit torrent de muntanya  i que recorda les modernes infraestructures de formigó actuals que es poden veure en la construcció de la nova autovia Tarragona-Montblanc,.
La catxé està situada al cap d’amunt del coll a la vessant del Camp.
Prop d’aquest punt mirant cap el sud tenim gran part de Camp de Tarragona i si ho fem al nord la Conca de Barberà. La qualitat de les vistes dependrà de les condicions climatològiques.

ACCÉS.-

L’accés és possible des de diversos llocs, sent el que us recomano el que parteix de Lilla. Però també és factible fer-ho des de Fontscaldes o Picamoixons, que serien molt més llargs. També es pot fer des del mateix Coll de Lilla, i seria més curt que el que us proposo.

1.- Accés des de Lilla.

Accedirem al poble de Lilla per la carretera N-240 des de Valls o des de Montblanc.

Donat que Lilla és un poble lineal, és recomanat deixar el vehicle o bé a l’entrada del poble o bé al final del mateix. Les coordenades de la zona d’aparcament del final del poble son: N 41º 20’ 48” i E 1º 12’ 54”, d’aquí a la catxé restaran entre 30 i 45 minuts a peu, per una pista ampla i apta per a vehicles gairebé fins el mateix Pas del Bou.

La pista arriba al poc a una explanada, havent al final una imatge religiosa sota un cobert d’obra. A la dreta hi ha una font d’aigua.
Continuem pel camí de l’esquerra, deixant la imatge a la nostra dreta.
La pista planeja durant una estona fins arribar prop de les coordenades: N 41º 20’ 32” i E 1º 12’ 51”, que és un pont de l’antiga carretera que salvava una torrentera de la muntanya. Poc abans el camí s’ha bifurcat, agafant el de l’esquerra passarem al costat per la part de dalt, i si ho fem pel de la dreta el veurem per sota a les coordenades d’abans.

Els camins es tornen a unir uns centenars de metres desprès . Poc després s’ajunta per l’esquerra el camí que baixaria del Coll de Lilla actual, N 41º 20.295 i E 1º 12.831.
Seguim recte, pujant moderadament, ja fa estona que veiem clarament el Pas del Bou per la inflexió que es marca a la línia de les carenes retallades contra el cel. Estem al tram final del nostre camí, en l’últim centenar de metres veiem el pas com a encaixat o retallat a la muntanya, N 41º 20.213 i E 1º 12.817 i un camí a la dreta que no hem d’agafar.

Aquesta és la vessant de la Conca, la catxé està ubicada a l’altra, pel que haurem de fer uns quants metres més per trobar-la,

2.- Accés des de Fontscaldes.-

3.- Accés des de Picamoixons.-

4.- Accés des del Coll de Lilla.-

Deixarem el vehicle al pàrquing del restaurant del coll si és obert o al costat. Tot seguit tenim uns contenidors de deixalles i el camí, que dona a la carretera i que ens portarà a la catxé, N 41º 20.467 i E 1º 13.122.
Seguint aquest camí, que fa sempre baixada, fins l’ intersecció del camí que puja des de Lilla, N 41º 20,295 i E 1º 12.831.

PRECAUCIONS.-

No calen precaucions especials, tan sols tenir present les condicions climatològiques en cada època de l’any i alhora de cercar la catxé dur pantalons llargs per evitar esgarrinxades amb la vegetació,

CATXÉ.-

La catxé és una carmanyola de 22 x 15 x 6,5 cm.

Conté 10 monedes de 2 penics del Regne Unit, un pot de vidre amb tanca hermètica, una miniatura de vehicle mono-volum, un mòbil petit de dues papallones, una llibreta i un retolador.