Pollegó Inferior Traditional Geocache

Hidden : 10/5/2008

Amb aquest catxé us proposo fer una ascensió al Pollegó Inferior del Pedraforca, el germanet petit. Es un cim que està oblidat degut a la proximitat del “Pedraforca”, però que no té gens a envejar al seu germà gran.

Per pujar-hi hi ha diferents alternatives, la que jo us proposo és per les Costes d´en Dou. Els passos per seguir la meva proposta són:

P1 - A aquest punt es troba l'inici d'un dels camins que pugen al refugi. Podeu estacionar a la pista que passa per aquest punt o, si preferiu, al mirador del Pedraforca que està una miqueta abans.

P2 - Després d'una curta pujada arribem al refugi Lluís Estasen. Aquí hem d’agafar el camí que va cap a la tartera. Es pot aprofitar per agafar aigua a una font que hi ha a la dreta en el sentit del camí que s'ha d'agafar.

P3 - Quan arribem a la tartera hi ha una pintada a una gran roca que ens indica el camí a seguir, que puja seguint un bosquet. A partir d’aquí hem d'anar atents a seguir el puntets verds.

P4 - La pujada és bastant forteta fins que hem de girar una mica cap a la dreta. Aquí trobarem un curt pas una miqueta delicat que hem de passar grimpant. Encara que sembli difícil no ho és tant perque té molts punts a on agafar-se amb les mans i posar els peus. Passat aquest punt sols queda seguir els puntets verds que ens porten fins la cresta.

P5 - Arribem la cresta i tenim la posibilitat d'anar seguint la cresta o passar al vesant contrari per la Gran Diagonal. Aquesta segona opció és més complicada, així que proposo continuar per la cresta. Seguint la cresta només haurem d’anar amb compte de seguir les marques verdes, que ens portaran fins al cim. Pel camí trobarem alguns passos que no són complicats però que és convenient anar amb molta cura. Ja arribant al cim ens trobarem amb una cadena que ens ajudarà en un pas i que no presenta cap complicació major del que hem fet pel camí.

Per fer la pujada hem de considerar un temps comprés entre 2 i 3 hores. La dificultat del catxé no és només per la distància i desnivell a superar, també és per la dificultat d'alguns passos que hi ha pel camí.

És convenient que les persones que no tinguin experiència a la muntanya mirin d'anar acompanyats d'algú que aporti aquesta experiència.

A mi m'agrada força aquesta ascenció per les característiques del camí, paisatge, solitud,... desitjo la disfruteu tant com jo.

Per fer boca aquí teniu les vistes del Pollegó Superior des de l'inferior: