Tavertet #5. Puig de la Força Traditional Geocache

Hidden : 4/26/2009

Size: Size:   not chosen (not chosen)

El Puig de la Força

Situat a l’extrem meridional dels Cingles de Tavertet, el Puig de la Força és un impressionant penya-segat desprès de la resta de la cinglera, unit tant sols a ella per un petit coll. És un mirador immillorable sobre el Pantà de Sau, les Guilleries, la Plana de Vic, els cingles de Vilanova, la petita vall del Noguer, el Salt de Tirabous, el Morro de l’Abella, etc.

Entre la vegetació, prop del coll del puig, es poden veure restes de les parets que se suposa que van ser el Castell de Cornil, dels senyors de Tavertet. També es pot veure un espai que podia haver tingut la funció de presó o cisterna.

Per arribar al catxé, podeu seguir la pedregosa pista que surt de Tavertet direcció a la masia El Castell, deixant el cotxe al mirador, on trobareu 2 bancs i una plafó orientatiu (coordenades PK1). La pista és apte per tots els cotxes, però si aneu amb un cotxe molt baix i nou, el podeu deixar a la sortida de Tavertet (PK2).

Un cop al mirador, seguiu la pista uns metres avall, fins a trobar un rètol que ja indica el Puig de la Força (WP1). Agafeu el corriol que baixa per una estreta xemeneia i unes escales de pedra fins arribar a un petit replà que fa la cinglera. Seguiu a la dreta per la lleixa que es forma al mig de la cinglera. Passareu per la Balma del Castell i per un corriol ben marcat arribareu fins al collet del Puig de la Força, tot baixant uns petits graons. El recorregut no és especialment complicat, tot i així, cal anar amb molt de compte (sobretot si aneu amb canalla) ja que el precipici que hi ha és més que considerable i una distracció mirant al GPS o una falta d’atenció podria ser molt perillosa.

Un cop aquí, trobareu un sender que des del WP2 comença a pujar sense massa dificultat fins al cim del Puig de la Força, de 741m (WP3). Seguiu el caminet planer fins al catxé. Un cop hagueu trobat el catxé, no perdeu l’oportunitat de treure el cap al mirador de la punta (WP4), on podreu contemplar l’espectacularitat de l’indret des d’un mirador privilegiat, però sense baranes.

Optatiu: La volta al Puig de la Força:

Pels més agosarats i amants del vertigen, us aconsellem que perdeu 10 minuts a donar la volta aèria al Puig. Aquest camí és realment perillós i no aconsellable per fer amb canalla, ja que un petit descuit o relliscada pot representar una caiguda de gairebé 100m. Podeu agafar el petit corriol al WP2 cap a l’esquerra. De fet, a baix al coll ja hi ha un petit rètol que ho indica. El camí dóna la volta vorejant en tot moment el precipici. Es passa per unes petites balmes i poc després ve un fort estimball on trobem uns 5m de cadena de ferro. Passat aquest pas, no falta gaire per retornar al coll de partida.

Ny pbfgng q'han tena nymvan Ny ynqb qr han tena rapvan Arne n ovt ubyz