Rohata skala Traditional Geocache

Hidden : 10/30/2014

Pekný vyhliadkový vrchol v Strážovských vrchoch

Rohat-skala1

Rohatá skala.

Rohat-skala-sokol

Rohatá skala patrí k turistickým atrakciám Strážovských vrchov.Hoci svojou nadmorskou výškou 850 m nepatrí medzi velikánov,svojim vrcholovým reliefom a prekrásnými výhľadmi,dostatočné uspokojí milovníkov horskej turistiky.Po výstupe na vrchol Rohatej skaly sa nám otvoria v smere severozápadnom až západnom výhľady na pohorie Javorníky a Biele Karpaty.Pekný výhľad je na dominantu tejto časti Bielych Karpát-Vršatecké bralá. Smerom na sever spoza zákrytu masívu Malenice vykúka Manín.Pred nami sa týči masív Butkova.Z miest a obcí máme výhľad na Považskú Bystricu.Púchov,Belušu.Pod nami vidno cestu od Belušských Slatín na Mojtín s kameňolomom v Belušských Slatinách a odbočkou do osady Podmalenica.Pri pohľade na juhovýchod sa nám v zornom poli objaví majestátny Vápeč.Pri pohľade na sever máme pred sebou Rohatín,ktorého je Rohatá skala akýmsi dvojčaťom na tejto strane Slatinského potoka. Na Rohatú skalu sa možno dostať z viacerých smerov(parafráza známeho:všetky cesty vedú na Rohatú skalu).Tu popíšem jeden prístup podrobne,ostatné možnosti prístupu sa dajú vyčítať aj z mapy.Ak pôjdete z obce Ladce celú trasu po žltej turistickej značke na vrchol sa dostanete po pomerne pohodlnej ceste z časti typu lesný asfalt v závere s prudkým stúpaním na hrebeň pod Rohatú skalu.Pre pohoďákov je vhodnejšie zmeniť trasu na waypointoch WP 1,WP 3,WP 4 a WP 6.Po odporúčanej trase Vás čaká asi 14 km túra s peknými výhľadmi.

Prístup na Rohatú skalu je z obce Ladce sčasti po žltej turistickej značke a sčasti po lesnej asfaltovej alebo len lesnej ceste do sedla Mraznica(WP-7).Cestou budeme prechádzať okolo samoty Strúčková.Až potiaľto je cesta zjazdná aj osobným autom.Asi po 600 metroch od sedla Mraznica sa môžeme rozhodnúť,či chceme pokračovať ďalej po žltej turistickej značke,alebo túto značku opustíme a budeme pokračovať po starej tzv.vojenskej ceste,ktorou sa dostaneme až na cca 700 metrov od vrcholu Rohatej skaly.Tu zo starej vojenskej cesty v miernej zákrute odbočíme do ľava a lesným chodníkom po cca 700 metroch dôjdeme až na vrchol Rohatej skaly.Pri pokračovaní zo sedla Mraznica po žltej turistickej značke pôjdeme po lesnej asfaltovej ceste až k turistickému smerovníku Pod Rohatou.Odtiaľto nás čaká výstup prudkým svahom na vrchol tzv.malej Rohatej skaly odkiaľ je tiež pekný výhľad.Potom pokračujeme hrebeňom popod vrchol Rohatej skaly k turistickému smerovníku Rohatá skala.Odtiaľto nás čaká už len krátky výstup na vrchol. Táto cesta je kratšia s prudkým stúpaním v závere.Pri pokračovaní po tzv.starej vojenskej ceste prejdeme dlhšiu trasu,ale bez prudkého stúpania v závere výstupu.

Druhá alternatíva výstupu  a treba povedať,že o dosť kratšia,je z obce Mojtín,tiež po žltej turistickej trase smerom na Ladce.Z tejto odbočíme asi 700 metrov od vrcholu v zákrute tzv starej vojenskej cesty(tá istá cesta a to isté miesto ako pri výstupe z Ladiec)a po lesnom chodníku dôjdeme na vrchol Rohatej skaly.

Treťou alternatívou výstupu na vrchol Rohatej skaly je výstup z cesty Beluša-Mojtín v mieste medzi zastávkou SAD pri moteli Bonums a druhými Kamennými vrátami,pri ceste z Beluše odbočka na lesnú cestu vpravo.(vo Freemapách Hiking je to trasa po zelenej turistickej značke-nieje to oficiálne turistické značenie).Po lesnej  ceste typu rozbitá lesná asfaltka dôjdeme k turistickému smerovníku Pod Rohatou skalou na žlto značkovanej turistickej trase Ladce-Mojtín-Košecké Rovné a odtiaľ už pokračujeme po žltej turistickej značke až na vrchol.

Cache je plastová nádobka o obsahu asi 1 liter a obsahuje logbook,mudlokartu,pero,náhradné oblečenie(pre cache) a zopár drobností. Pri odlove cache Vám prajem príjemne strávené chvíle v lone prírody a ak Vás cache potešila dajte vedieť.

Flag Counter

Počasie Ladce - Svieti.com

Ak sa Vám cache páčila,ohodnotte ju prosím prostredníctvom:

Logy typu TFTC,poukazujú na mentálnu úroveň logujúceho..

iepuby arqbfvnuarš,fxnyaá qhgvan an iýfghcbirw genfr