Esiet uzmanigi. Tilta tuvuma ir majas, kuras dzivo aktivi mazi puikas.
Nedaudz par tilta vesturi:
Pirmais dzelzcela tilts šaja vieta tika uzbuvets 1917 gada, kad Krievu armija buveja šaursliežu (750 mm) dzelzcela liniju Ieriki-Gulbene. Celtniecibai specialos materialus veda pa dzelzcelu no Gulbenes. 1917. gada vasara Rigu okupeja keizariskas Vacijas karaspeks un dzinas pakal krievu begošajai armijai. Septembra beigas vai oktobra sakums, nav precizi zinams, tilts tika saspridzinats.
Neskatoties uz vacu okupacijas laiku, tiltu buveja no jauna. Klaušinieki atkal zageja balkus. Kad tilts bija gatavs, notika izmeginajuma brauciens. Tilts ieluza un lokomotive ar tenderu (piekabe oglem) iegazas Gaujas gultne. Šaja nelaime boja gaja celtniecibas inženieris, mašinists, vina paligs, kurinatajs un geodezists, kurš staveja tilta apakša un merija konstrukciju izlieci. Nakamaja diena ar lielam grutibam nelaimigos izvilka no lužniem un apbedija kopeja kapa turpat Gaujas labaja krasta, priedulaja.
Nelaimes celonis – mitruma neaizsargatas, ilgi glabatas satrupejušas krusteniski liktu delu pilnsieninu kopnes, nemtas no cara armijas materialu bazes. Šadas kopnes tika ražotas sapieriem. Protams, tiltu uzbuveja no jauna.
Trešais (tagadejais) tilts
Otra pasaules kara laika tilts atkal cieta. Pec tam tas tika no jauna sakartots. Tilts tika parbuvets 1950. gadu vidu, iegustot ta pašreizejo izskatu.
Šo tiltu dzelzcela vajadzibam vairs neizmanto kopš 1999.gada, kad dzelzcela linija Ieriki-Gulbene tika slegta.
Be careful. Near the bridge there are a house were active little boys are living.
A bit about the history of the bridge:
The first bridge
The first railway bridge at this place was built in 1917 year when the Russian Army built the narrow-gauge (750 mm) railway line Ieriki-Gulbene. Special construction materials were brought by railway from Gulbene. In the summer of 1917 Riga was occupied by the German Kaiser's army who chased the Russian Army who was running away back to Russia. At the end of September or early October, it is not precisely known, the bridge was blasted.
The second bridge
Despite the German occupation, the bridge was being built again. Peasants again sawed beams. When the bridge was ready, pilot drive took place. The bridge cracked and the locomotive with tender (coal-car) tumbled down. In this disaster the construction engineer, the driver, his assistant, the stoker, and geodesist, who stood below the bridge and measured the structural deflections, were killed. The following day, with great difficulties the bodies were pulled out from the scrap and were inhumed nearly in the right bank of the Gauja.
Accidents cause – rotten construction materials taken from the czarist Russian Army materials base.
The third (current) bridge
During World War II the bridge was hit again. Then it was re-arranged again. The bridge was rebuilt in the middle of 1950, resulting in its current appearance.
This bridge is no longer used for railway purposes since 1999 when the railway line Ieriki-Gulbene was closed.