Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer
[LV] Konteiners satur tikai ziimuli un logbuku. Luudzu, nekaadaa gadiijumaa nelieciet logbuku atpakalj, to nenostiprinot, citaadi citi keshotaaji to nevarees aaraa dabuut bez pincetes. Sleepnis atrodas tuvaak jaunajai ekai.
[ENG] The container contains only a pencil and a logbook. Please do not reinsert the logbook in the container without tying it back together, otherwise the next cacher will not be able to take it out again without using tweezers. The cache is closer to the new building next to the hospital.
[LV] Sarkana Krusta Smiltenes slimnica
Atrašanas vieta: Smiltene, Dakteru iela
Apraksts: ar slimnicas ekas buvi saistits tragisks gadijums Smiltenes muižas ipašnieka firsta P.Livena personigaja dzive. 20.gs. sakuma no nearstejamas slimibas nomira vina dels, un firsts nolema celt slimnicu, lai cilvekiem butu iespejams sanemt kvalificetu medicinisko palidzibu. Pats firsts zimejis projektu, vadijis buvdarbus un sedzis visas izmaksas. Konkreta summa nav zinama, bet ta ir viena no lielakajam davanam Smiltenei 20. gadsimta. Slimnica tika veidota ka kirurgiska slimnica ar modernu aprikojumu, 25 gultas vietam, divam zalem – viriešiem un sievietem. Paraleli slimnicas buvei tika veidots parks. 1903.g. 14.septembri notika sviniga ekas atklašana. Pec 1. Pasaules kara, Latvijai iegustot brivvalsts statusu, valsts nacionalizeja Smiltenes muižu, un slimnica pargaja Sarkana Krusta pasparne.
Ar slimnicas vesturi saistits kads intrigejošs notikums. Firsts bija izbuvejis šaursliežu dzelzcelu, un 1.Pasaules kara laika kopa ar Launkalnes muižas ipašnieku no Rigas uz Smilteni transportejuši Latvija pirmoreiz ievesto rentgena aparatu. Vinus apturejuši krievu militaristi un apsudzejuši smaga nozieguma – divaina ierice tikusi notureta par smalku spiegošanas aparatu. Avanturistus izglabis tikai laimigs gadijums, kopigiem spekiem parliecinot militaristus par ta humano darbu. Lidz pat šai dienai slimnica veic savas funkcijas. Gultas vietu skaits ir vairakas reizes palielinajies. Slimnica un poliklinika ir savienotas ar gaisa tuneli. 2003. gada slimnicas simtgades jubileja atklaja pieminas plaksni firstam Paulam Livenam.
[EN] Red Cross hospital of Smiltene
Location: Smiltene, Dakteru iela (Doctors’ street)
Description: The construction of Smiltene hospital building is connected to a tragic event in the life of Fürst P.Liewen, the landlord of Smiltene manor. At the beginning of 20th century his son died from an untreatable desease and Fürst Lieven decided to build a hospital, so that people could access qualified medical help. P.Liewen himself created the Project drawings, managed the construction work and covered all expenses. The exact sum is unknown, but it is certainly one of the biggest gifts Smiltene received in 20th century. The hospital was created as a surgical hospital with modern equipment, 25 five beds and two halls – one for women and one for men. During the construction of the hospital a park around it was also created. On September 14th, 1903 the hospital was officially opened. After the First World War, when Latvia gained its independence, Smiltene manor and the hospital became the property of state and Red Cross organization took the hospital under its wing.
There is a curious event associated with the history of this hospital. Fürst Liewen had built narrow-gauge railway and during WWI, together with the owner of Launkalne manor, had used it to transport an X-ray machine (the first time one was imported into Latvia) from Riga to Smiltene. Russian soldiers stopped them and accused them of a serious crime spying, since they assumed that the fancy device was some sort of an elaborate spying machine. The two adventurists luckily got through by convincing the soldiers of machine's humanitarian purpose. The hospital is still working, the number of beds has doubled and now a new building – out-patient clinic is connected to the hospital via air tunnel. In 2003, when the hospital celebrated its 100th anniversary, a commemorative plaque was unveiled to honour fürst Liewen.