Skip to Content

<

Das alte Klärwerk der Filmfabrik

A cache by G-Force Send Message to Owner Message this owner
Hidden : 06/06/2010
Difficulty:
1.5 out of 5
Terrain:
2.5 out of 5

Size: Size: small (small)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:


Wolfens erste Kläranlage

Am 07.Juni 1939 begann der Bau der ersten Wolfener Kläranlage. Ein gutes Jahr später, im Mai 1940, konnte die erste mechanisch-biologische Kläranlage der Gemeinde Wolfen fertiggestellt werden. Das wurde auch aller höchste Zeit, da die Fuhne die Abwassermengen, die bis dato in die Fuhne geleitet wurden, nicht mehr verarbeiten konnte. Zum wirtschaftlichen Nutzen hat man die Abfallprodukte als Düngemittel verkauft. Die noch erweiterungsfähige Anlage ermöglichte die Aufnahme und Verarbeitung von 21,9 Litern Abwasser in einer Sekunde. Geplant war auch ein Fischteich und mit dem Bau eines Wohnhauses für den Wärter wurde begonnen. Ein Teil der gesamten Anlage war durch eine Hecke aus Roteichen, die erstmalig in Wolfen gepflanzt wurden, abgeschlossen. Der Bau der ersten Kläranlage der Gemeinde, die zu diesem Zeitpunkt 8460 Einwohner zählte, war damit vollendet.

Quelle: Stadtarchiv

Nun zum Cache:

Ich bin ein kleiner Tradi, von weitem sichtbar, aber nicht ganz so leicht erreichbar.

Viel Spaß beim Suchen und Finden wünscht euch die
G-Force



Additional Hints (No hints available.)



 

Find...

163 Logged Visits

Found it 136     Didn't find it 9     Write note 6     Needs Archived 1     Temporarily Disable Listing 3     Enable Listing 3     Publish Listing 1     Needs Maintenance 2     Owner Maintenance 1     Post Reviewer Note 1     

View Logbook | View the Image Gallery of 7 images

**Warning! Spoilers may be included in the descriptions or links.

Current Time:
Last Updated:
Rendered From:Unknown
Coordinates are in the WGS84 datum

Return to the Top of the Page

Reviewer notes

Use this space to describe your geocache location, container, and how it's hidden to your reviewer. If you've made changes, tell the reviewer what changes you made. The more they know, the easier it is for them to publish your geocache. This note will not be visible to the public when your geocache is published.