1207.gada notika pirma zemes dališana starp Rigas biskapu un vacu Zobenbralu ordeni. Rezultata Ordenis sanema zemes Gaujas kreisaja krasta un uzsaka Siguldas (Segewold) pils celtniecibu. Sakotneji ta bija castellum tipa cietoksnis ar kapelu, bet kad 1236.gada pec Zobenbralu sakaves varu parnema Livonijas ordenis, pils tika parbuveta konventa tipa celtne. Siguldas pils savu uzplaukumu sasniedza 15.gs. Ap šo laiku celts pils cetrsturveida dienvidu vartu tornis un tornis tilta gala. Polu valdišanas laika 1582.g. un 1590.g. Siguldas pili tika veiktas revizijas, kas konstateja, ka pils atrodas sabrukuma sakuma. Pils vel vairak cieta polu –zviedru karadarbiba 1601.-1621.g. Ta laika revizija teikts, ka pils vairs nav apdzivota. Vairak ka gadsimtu pec Polijas – Zviedrijas cinam – 1737.g. cariskas Krievijas valdišanas laika keizariene Anna pili uzdavinaja feldmaršalam Lasci. Bet no 1867.-1920.g. Siguldas muiža atradas knazu Koroptkinu ipašuma. Siguldas pilsdrupu saglabašanas darbus pirmais uzsaka Dmitrijs Kropotkins, bet, kad 19.gs. beigas pili mantoja knaziene Olga kropotkina, areja priekšpili tika uzcelta jauna muižas eka un vairakas saimniecibas ekas. Šaja laika nostiprinot pilsdrupas, romantizeja vecos murus, izveidojot vairakas fantastiskas arkas ka nodevas ta laika modei. 1922.gada muižas centru ieguva Latvijas rakstnieku un žurnalistu arodbiedriba. Pec Otra pasaules kara veca pils atradas avarijas stavokli, tikai 1962.g. tika veikta ziemelu torna konservacija, bet pec aptuveni desmit gadiem konservacijas un restauracijas darbi norisinajas kapitula zales un kapelas telpas. 1987.-1988.g. pils teritorija tika veikti arheologiskie izrakumi, kurus vadija N.Treijs, arheologiska izpete notika ari 1997. un 2000.g. Tomer neskatoties uz jau veiktajiem Siguldas pils muru nostiprinašanas un restauracijas darbiem, joprojam nepieciešama steidzama pils muru konservacija. Iekšejas priekšpils teritorija iekartota brivdabas estrade.
Sigulda Medieval Order's Comture Castle was built in 1207. It was irregular planning building with mighty fortifications and groat forepart at its front, its walls were 3-m flat. At the 15th century wide moats, ravelinets, fortified land ramparts and ringwall with towers were built around the castle turning it in a strong fortress. Castle was occupied by Polish Army a the beginning of the Livonian War in 1558. Administrator of Cesis Appanage - vaivod - lived there in 1582. Castle and the near town were ruined at the time of Polish-Swedish War, it is mentioned as "hardly damaged" in 1582. From the beginning of the 17th castle was unattended and disused. There have partly preserved two towers, chapel, and Comtur's Hall. Castle ruins became the romantic part of English style landscape park that was shaped at the new manor complex in 18th-19th century. Some parts of the castle ruins were used for building of the New Castle - the Sigulda Manor-house. At the castle developed town in the 15th century. There were mainly wooden buildings. There is mentioned manor complex with household buildings on the territory of castle forepart in 1582. Town and the manor were burned down by Russian troops in 1577. Manor was damaged also by the time of Swedish-Polish War. Centre of the manor estate developed on the territoy of former forepart of Medieval castle at the beginning of the 17th century. Hermanim Vakeram became the landholder in 1622. He built new dwelling house there. At the time under Russian Empire Tsarina Anna granted Field-marshal von Lasci with the Sigulda title in 1737. In 1761 wife of General Braun (born Lasci) became the proprietress of the estate. Next owner was her son and only after his death his father - Count Braun startet to manage this title. After Brauns' House these lands were owned by the family of Countess von Borch till the end of the 19th century. There has preserved the stone-carved relief with their coat of arms and the date - 1867 on the wall of the gate tower of old castle. At the time of next proprietress - Princess Kropotnica (born Countess von Borch) besides the old 18th century wooden manor-house the Tudor Neo-Gothic style New Palace was built in 1878-1881. The building was managed by craftsmen Janis Mengelis from Cesis Town. Palace was rebuilt by the project of architect A.Birkhan in 1936-1937. The National-Romanticism style decorative interior finish was made by projects of Latvian artist J.Madernieks in 1920. This one of the best examples of interior decoration and applied art of Latvian National-Romanticism style in Latvia countryside.
Neaizmirsti aiz norobežojumiem nav jakapj un pa akmens sienam un veidojumiem ari nav jastaiga, tas pirmamkartam ir bistami, ka ari boja pašas pilsdrupas.