La Bòfia de Tec Traditional Geocache

Hidden : 9/11/2012

La Bòfia de Tec és un avenc natural situat prop de la riera del mateix nom al paratge anomenat Canals de Catllarí, un enclavament del municipi de Montmajor dins el terme de Castellar del Riu.

Per accedir a l'amagatall que os proposem, caldrà que agafeu la carretera de Berga a Sant Llorenç de Morunys i desviar-vos direcció N fins a Llinars. Aquí , passat el Càmping d'Aigua d'Ora, tenim dugues opcions:
1.- Creuar un petit pont i continuar fins la casa Sorribes, aquí comença un corriol que enfila pel marge esquerra de la riera, passant per la Balma de Sallent que ens porta, després d'aproximada-ment una hora de caminar, fins la Casa Grossa de Canals. D'aquí seguirem un camí marcat amb ratlles grogues que baixa rapida-ment cap a la riera, que aquí ja s'anomena Riu de Tec. Seguirem per la dreta de la riera per un camí ample que ja no deixarem fins que s'acabi. Passem pel costat d'un pont mig enrunat, que com és de preveure es diu Pont de Tec. Quant el camí ample mor a la riera, haurem de continuar per la llera del riu durant uns 400m aproximadament amb uns trams molt engorjats i uns tolls inevitables de fins a un metre de fondària.

2.-Surt a la dreta una pista que s'enfila rapida-ment fins a enllaçar amb una pista més planera que s'havia utilitzat per tramvia de sang, arribarem al pla de l'Erola, a l'esquerra veurem la Casa Grossa de Canals, aquí podem baixar, per un corriol, rapida-ment fins la riera que ara ja s'anomena Riu de Tec, o seguir un tros més la pista que ens acostarà a Sant Martí de Canals, (aquí trobareu un catxé de josepsar), després seguirem per un corriol fins a la riera, seguirem pel marge dret per un camí ample que ja no deixarem fins que s'acabi. Aquí ens trobem amb l'alternativa 1.- no cal repetir.

El catxé és amagat prop de l'entrada a la bòfia, en aquest punt la senyal del GPS no és gaire bona. Si voleu visitar l'avenc trobareu informació a (visit link)

L'excursió pot durar entre tres i cinc hores segons l'aproximació amb cotxe, no ho tenim calculat, ja ens ho explicareu. El tram final (Gorges del Tec) és el més divertit però presenta alguna dificultat, aneu amb comte. Bon geocaching.