Setonova studanka Traditional Geocache

Hidden : 12/23/2013

Setonova studánka je pramen pitné vody v Broumovských skalách pár metrů od turistického rozcestí "Kovářova rokle – dolní rozcestí".

Zastřešená studánka na spodním konci Kovářovy rokle. Ve štítě stříšky studánky je vyrytý citát Ernesta Thompsona Setona: "Protože jsem poznal trýzeň žízně, vykopal jsem studnu, aby se i jiní mohli napít." Vydatnost studánky je velice proměnlivá. V době jarního tání je její proud velmi prudký, v době dlouhotrvajícího sucha prakticky vysychá, aby po prvních větších deštích znovu obživla.

Přístup: Autem do obce Hlavňov (nejbližší parkoviště u rybníka - viz. Parking Waypoint), z Police nad Metují nebo na parkoviště na Hvězdě. Z Hlavňova po společné červené a žluté značce směr Kovářova rokle (0,5 km). Od Hvězdy po červené značce směrem na Supí hnízdo, po 700 metrech rovněž červeně značenou odbočkou vpravo přes Kovářovu rokli (1,7 km). Nebo z parkoviště po zelené do horní části Kovářovy rokle a Kovářovou roklí po červené dolů.

Info o keši:
Tato keš vznikla spontánně v rámci eventu

Predvanocni vyslap na Hvezdu podruhe

(©Tento listing napsal kacer-daffy; zdroje informací: mapy.cz, estudanky.eu a owner na telefonu)