[ LV ]
"Villa Medem" Uzvaras iela 55 varetu but vienigais muižnieku pilsetas nams, kas saglabajies musdienas. Eka piederejusi vienai no vecakajam dzimtam - Medemiem. To buvejis pedejas Kurzemes hercogienes Dorotejas bralis grafs Žanno fon Medems. Eku projektejis arhitekts Johans Georgs Berlics, un ta uzcelta 1818. gada. Jelgavas Vestures un makslas muzeja specialisti reiz stastijuši - kads no Žanno pecteciem bijis draugos ar bermontiešu sabiedrotajiem un lavis šaja eka ierikot kaut ko lidzigu štabam, tapec "Villa Medem" bija pedeja vieta Jelgava, kur sakava bermontiešus, un netalo Lilienfelda ielu pirmas brivvalsts laika nosauca par Uzvaras ielu. Otraja pasaules kara eka tika izpostita, tacu padomju vara no 1946. lidz 1954. gadam to atjaunoja, velak ta kluva par linu kombinata klubu, kura lidz pat 80. gadu beigam norisinajas dažadi pasakumi un dejas. Pec atmodas ekas liktenis nav bijis labveligs. Pašreiz ekai ir ipašnieks, kas uz laiku to iekonservejis. Slepnis atrodas uzvaras parka teritorija kas nakts laika tiek slegts. Darba laiks 6:00 – 22:00
[ ENG ]
“Villa Medem” in Uzvaras street 55 may be the only manor house in the city, which has survived till today. The house belonged to one of the oldest families - Medem. It was last built by the duchess of Courland's (Kurzeme`s) Dorothea brother Earl Janno von Medem. Buildings designed by architect Johann Georg Berlitz, and it was built in the 1818th year. Jelgava`s History and Art Museum experts once told - one of the descendants of Janno have been friends with Bermont army allies and allowed in the building to install something like the headquarters, so the "Villa Medem" in Jelgava was the last place where Bermont army was defeated. After the nearby Lilienfeld street was renamed to Uzvaras street (Victory street). During the Second World War the building was destroyed, but Soviet Union from the 1946th to the 1954th year rebuilt it. After it became as club of flax factory, which until the 80th end held various events and dances. After independence retrieval the building fate has not been favorable. Currently building is frozen (preserved) by the owner. The cache is located Uzvaras Park which is closed at night. Visiting hours 6:00 – 22:00
Fotogrāfijas autors : 7rafim.