Skip to Content

Olaåsen

A cache by GeoCacheLauget Send Message to Owner Message this owner
Hidden : 05/15/2017

Size: Size: micro (micro)

Related Web Page

Olaåsen

Olaåsen - Foto: Geocachelauget.no

Cachen er plassert i forbindelse med  "10 topper i Ringsaker" 2017 og er tenkt som en enkel mystery for store og små.

"Fra parkering (p-skiltet område i krysset eller langs Tåsåsvegen) går du opp skogbilveg nordover, mellom Tåsåsvn. og Vollavn. På venstre side ligger ei laftehytte; Trollstua fra 1916. Vegen fortsetter oppover til du kommer til en snuplass og her går du videre mot venstre. Ca. 350 m etter snuplassen går du over i litt smalere sti og tett skog. Etter nye 300 m åpner det seg et hogstfelt over Olaåsen. Ønsker du å gå en runde, går du tilbake på stien og fortsetter nordover. Stien fortsetter videre ned bakken på nordsiden av åsen. Hold til høyre i første stikryss som ligger i bunnen av bakken etter ca. 250 m. Følg stien videre i en bue på nordsiden av Olaåsen til du kommer til et nytt kryss hvor du tar til venstre. Etter ca 100 m ta til høyre. Følg denne stien fram til grusveg og ta til høyre igjen. Følg Vollavegen sørover (flott utsikt mot Mjøsa), tilbake til parkeringen."

Kilde: Hamar og Hedemarken Turistforening

Trollstua - Foto: Geocachelauget.no

Cachen er ikke på de oppgitte koordinatene, men fra dette området vil vedlagt spoilerbilde lede dere på rett vei.

Klassisk PET-rør som inneholder loggbok og blyant.

Ynig v tena.

Return to the Top of the Page

Reviewer notes

Use this space to describe your geocache location, container, and how it's hidden to your reviewer. If you've made changes, tell the reviewer what changes you made. The more they know, the easier it is for them to publish your geocache. This note will not be visible to the public when your geocache is published.