Skip to Content

<

Feu d'artifice - Eglise Ste Anne

A cache by Mytale72 Send Message to Owner Message this owner
Hidden : 03/29/2018
Difficulty:
1.5 out of 5
Terrain:
1.5 out of 5

Size: Size: micro (micro)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:


Eglise Sainte Anne



Description architecturale


Elle est faite en calcaire et grès cénomanien. L'église se compose d'une nef prolongée par un chœur à chevet plat, ainsi que de deux chapelles latérales consacrées à Sainte Anne (nord) et Saint Sébastien (sud).


Architecture


L'église Saint Anne est l'ancienne succursale de la paroisse de Joué l’Abbé. Elle fut fondée en 1204 par le seigneur de La Guierche sous le double patronage de la Vierge et de Sainte Anne. À l’origine, l'église se composait d'une simple nef prolongée par un chœur à chevet plat, elle fut agrandie entre 1647 et 1648, de deux chapelles latérales consacrées à Sainte Anne (nord) et Saint Sébastien (sud).

Le pignon occidental et le clocher en charpente ont été reconstruits en 1856. Les ouvertures des élévations datent aussi du19ème. Vers le milieu du 17ème, la fabrique de la paroisse a entrepris d’importants travaux dans l’église notamment les chapelles latérales, la restauration des murs et de la charpente datée de 1648. Le lambris fut achevé en 1675. La chapelle nord abrite un intéressant groupe sculpté en pierre de l’Éducation de la Vierge du 16ème siècle.

Additional Hints (No hints available.)



 

Find...

26 Logged Visits

Found it 24     Publish Listing 1     Owner Maintenance 1     

View Logbook | View the Image Gallery of 2 images

**Warning! Spoilers may be included in the descriptions or links.

Current Time:
Last Updated:
Rendered From:Unknown
Coordinates are in the WGS84 datum

Return to the Top of the Page

Reviewer notes

Use this space to describe your geocache location, container, and how it's hidden to your reviewer. If you've made changes, tell the reviewer what changes you made. The more they know, the easier it is for them to publish your geocache. This note will not be visible to the public when your geocache is published.