Skip to Content

This cache has been archived.

Bergmeisterle: Hat sich doch erledigt.

Der touristische Mittelpunkt Oberfrankens liegt woanders und ist schon mit einem "Kunstwerk" und einem "Mikro" geschmückt.

Der "richtige" Mittelpunkt, den damals das Vermessungsamt Kulmbach mit einem geschmückten Bäumchen versehen hatte, liegt 400m westlich mitten auf einem Feld.

Und der von mir damals errechnete Mittelpunkt ist von dort ein paar Meter weiter nördlich zu nahe an der Straße und nicht cachetauglich.

Eigentlich nur schade um den schönen GC-Code GC[b]XBOX[/b]

Gruß Bergmeisterle

More
<

In der Mitte Oberfrankens

A cache by Bergmeisterle Send Message to Owner Message this owner
Hidden : 07/25/2006
Difficulty:
1.5 out of 5
Terrain:
2 out of 5

Size: Size: small (small)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:



Im Raum Kulmbach wurden in letzter Zeit so viele gute Mysteries und Multis gelegt, dass es wieder mal an der Zeit war, einen leichten 'Traditional' mit einer ganz normalen Box einzuschieben.

Er liegt in einem wettergeschützten Standard-Cacheversteck, das nicht weit vom Flächen/Gewichts-Mittelpunkt Oberfrankens entfernt liegt.


Viel Spaß beim Finden - und kippt nicht runter von Oberfranken

Additional Hints (No hints available.)



 

Find...

176 Logged Visits

Found it 158     Didn't find it 2     Write note 8     Archive 1     Post Reviewer Note 1     Temporarily Disable Listing 2     Enable Listing 1     Needs Maintenance 1     Owner Maintenance 1     Post Reviewer Note 1     

View Logbook | View the Image Gallery of 6 images

**Warning! Spoilers may be included in the descriptions or links.

Current Time:
Last Updated:
Rendered From:Unknown
Coordinates are in the WGS84 datum

Return to the Top of the Page

Reviewer notes

Use this space to describe your geocache location, container, and how it's hidden to your reviewer. If you've made changes, tell the reviewer what changes you made. The more they know, the easier it is for them to publish your geocache. This note will not be visible to the public when your geocache is published.