LPP-LUBNIK-11 Traditional Geocache

Hidden : 7/12/2013

Loška planinska pot obišče njegove najvišje vrhove od Lubnika, Blegoša do Črnega vrha nad Novaki, gre pa tudi po Polhograjskem hribovju, se dotakne Idrijskega hribovja, prečka Cerkljansko pogorje in se vzpenja na Ratitovške vrhove, ki so skrajno sleme Julijskih Alp. Tako obide sredino in obrobje ozemlja, ki se razprostira na prehodu od alpskega visokogorja v njegova predgorja. Prav ta prehod daje Loški planinski poti svojevrstno mikavnost, saj se tod menjava značaj gorske pokrajine.
Z izhodišča, mestnega trga se najprej sprehodimo do Loškega gradu, nato pa vzpon nadaljujemo po markirani in sprva še asfaltirani cesti. Cesta kmalu izgubi asfaltno prevleko in nas pripelje na razgledna travnata pobočja. Ob vse lepših pogledih na Lubnik, Škofjo Loko in Kamniško Savinjske Alpe, pa se v nekaj minutah nadaljnje hoje sprehodimo do razgledne plošče na Kranclju.
Od razgledne plošče se cesta spusti do domačije Grebenar, od koder vzpon nadaljujemo po makadamski cesti v smeri Lubnika. Po krajšem vzponu stopimo v gozd, kjer se cesta spremeni v kolovoz. Sledi nekaj minut hoje skozi gozd, nato pa se pot spusti do bližnje ceste, ki vodi od Škofje Loke proti Gabrovem in Breznici.
Naš pohod se prične na serpentini, kjer je nekaj parkirišč(Kobila). Pot nadaljujemo naravnost po markirani poti v smeri Lubnika čez Lužo (levo po cesti Lubnik čez Gabrovo, desno Stari grad). Pot naprej se strmo vzpne po z gozdom poraščenem grebenu, nato pa postopoma preide z grebena na pobočje, kjer pa se še nekaj časa strmo vzpenja. Višje se pot položi in z desne se nam priključi pot od Starega gradu. Nadaljujemo naravnost, pot pa nas iz gozda pripelje na travnato pobočje, s katerega se nam odpre lep razgled. Pot naprej preči kratek pas gozda ter nas za tem pripelje na širok kolovoz, po katerem se sprehodimo do vasi Gabrovo. Skozi vas sledimo markacijam, nas pa pot sprva vodi po asfaltni, nato pa še po makadamski cesti. Nad vasjo pot zapusti cesto in zavije rahlo desno v gozd, skozi katerega se prične strmo vzpenjati. Višje se pot postopoma položi ter se čez čas priključi širokemu kolovozu, katerega pa markirana pot nekajkrat preči. Sledi še nekaj minut hoje in pot, ki se zmerno do strmo vzpenja nas hitro pripelje na vrh Lubnika.