Skip to Content

Found it DrakMrak found Zlata stezka Ceskeho raje

Tuesday, 18 October 2016Středočeský kraj, Czechia

4329 - 13:55
O tomhle když jsem se dozvěděl, tak mi ownerka udělala moc radost.. Český ráj mám prostě zalezlý pod kůží a tak se začly vymýšlet plány kdy sem vyrazíme. Nakonec v osvědčené sestavě já, Paja-trb a Lienka86, ikdyž počasí vypadá všelisjak.
1) den - vyrážíme od Valečova, celkem brzo ráno a vše probíhá jak má.. cíl stanoven, Kost a bivak u Barušky. Užíváme si celkem slušné počasí (jedna malá přeprška ale kraťounká). Valečov, Klamorna, Drápky, Stará hrada a pak dupačka nahoru nad Příhrazy :) malé, výživné intermezzo Lienka86 a Paja-trb zkouší běhací WIGO. ufff. Nevyšlo o 5 sekund ale jen díky zóně.. no nic. Jdeme dál. Hynštu vynecháváme a pádíme ku Kosti s malou pauzičkou u pomníčku. U Kosti jsme relativně brzy a tak slovo dalo slovo a jdem dále, až k Nebákovu na bivak. Docházíme už s čelovkami ale místo super. První bivak a první noc. Spalo se sqvěle (cca 30 km)
2) den - Byť vstáváme brzy, přeci jen se malinko zdržíme (příště musíme zrychlit). Procházíme Nebákov a lovíme kešule a zkratkou to bereme přes keltské hradiště ku Troskám. Počasí je takové zamžené ale postupně se lepší a lepší. Klasika Trosky polovit, okouknout a hurá směr další. Podtroskovické rybníky a posléze Hrubá Skála a sem tam odbočka na kešuli. Zastávka na Hrubé Skále a něco na zub. Pomalu přicházíme na to, že nestíháme.. Odpoledne se sluníčkem, skály, Valdštejn, Hlavatice hmm Turnov se blíží ale chtěli jsme až k Malé Skále - blázni. Nicméně nápad! mám v Turnově kamaráda.. telefon, jojo a tak po sestupu dolů zažíváme takové malé rally Monte Malá Skála s odbočkou drive-in u seníků (kamarád je správný éro) a přistáváme pod Panteonem. (úspora tak 8 km) ale prostě plán byl moc ambiciózní. Zato bivak pod Malou Skálou je luxus, dokonce s televizí (sídlí tam totiž zvědavý myšák). A tak při tvorbě výborné večeře, nás baví sledování jeho pobíhání a pak dostává i odměnu s kterou mizí v díře a chroustá ji tam kdesi. Bivak fakt luxus, akorát pro tři kousky a tak spokojeně usínáme.. Myšák vyrazil kamsi na rajzy :) (24 km pěšo a 8 zrychleně)
3) den - počasí nic moc, asi jako ve známé pohádce „Za mlhou hustou tak, že by se dala krájet, a dost možná ještě dál.." vyrážíme protisměr na Frydštejn, dobrat stage, které jsme díky přískoku přeskočili.. Místy prší, hlavně ze stromů.. Prostě poctivý podzim. Frýdštejn je jen v mlze a i dál se občas ztrácíme.. Ale nakonec zpět v Malé Skále a po malém potravním dopingu v místním obchodě, vyrážíme na nej krpál dnešního dne - směr Kozákov. Je to výživné z 265 m nad mořem až do cca 750 na Kozákov, přes nádherné Besednické skály (bludiště), přes Lavičkovou sérii, až nahoru kde nás čeká totální rosol, zima a zavřená chata.. A navíc ani časově to zase moc nevychází.. Bivak na skokaňáku je daleko a počasí na hřebeni je fakt výživné.. Volíme strategii brod a valíme z kopce dolů na BUS a přesun Lomnice nad Popelkou - penzion. Nakonec se to ukázalo jako dobrá varianta. Polovíme nějaké kešule v Lomnici, dáme naprosto sqvělou večeři a hlavně po dvou dnech sprchu.. (23 km pěšo 11 km úhybná manévr)
4) den - vyrážíme hodně brzo, prakticky s rozbřeskem, směrem na kopec Tábor.. mlha opět výživná a nahoře opět prší ze stromů. Dnes zase o hodně více a tak slovíme keš a alou dolů přes Allainovu věž, vesničky, Lípu svobody, Libuň až na poslední stage u hradu Pařez. Tady chvilku kochačka, protože proto.. moje oblíbené misto, kde jsem strávil nějaký ten čas svého života, tábory, výpravy, stezky odvahy, boje o poklad a další a další.. a pak honem pro finále do Prachovských skal - chvilka kochačka na vyhlídkách (když už nás skásli) a pak pro finále. Jupíííí nalezeno fakt rychle, nádhera, spokojenost, úleva, že to klaplo.. Probíráme krabici a honem dál na BUS a k autu.. (22 km pěšmo)
Díky za parádní námět na toulání rájem. Bylo to sqvělé, parta sqvělá prostě moc díky čtyřhranko a za mě FP+
Všem ostatním! je to na 5 dní
4 dny je ouvej, obzvláště na podzim chybí hodiny
(cca 100km a 3000 m výstup/sestup)