ELS BUFADORS Traditional Geocache

Hidden : 5/4/2008

El lloc conegut amb el nom dels “Bufadors”, és un indret situat a la Serra dels Bufadors (a la comarca d'Osona), on aquesta va esberlar-se, i com a conseqüència van formar-se nombrosos forats i galeries.

Els corrents d'aire fred que afloren per aquests forats (en algunes ocasions pot sentir-se el vent com hi xiula), fa que aquest lloc tingui un microclima molt especial que contrasta molt amb el que hi ha al seu voltant i que fa que puguem trobar-hi un jardí excepcional.

Com arribar-hi:

Des de la carretera C-17, sortir a Sant Quirze de Besora i seguir fins a Santa Maria de Besora. Aquí, agafar la pista pavimentada (apte per tots els cotxes) que va cap a Ripoll i arribar fins el Coll de Beví.

Us proposem dues alternatives :

Opció 1: Des del Coll de Beví, preneu el corriol a la dreta (aquest passa entre faigs i boixos) i aneu pujant fins a trobar la carena (N 42º 08.353' E 002º 14.880). Una vegada a dalt de la carena, aneu seguint el corriol fins arribar als Bufadors.( pel camí, trobareu diversos punts d'on podreu gaudir d'unes vistes excepcionals). Per tornar, podeu refer el mateix camí o fer una volta circular anant cap el pàrking proposat en l'opció 2 i refent el trajecte d'aquesta opció.

(Temps total anada i tornada, 1 hora i 40 minuts)

(Temps total de la ruta circular, unes 2 hores i 30 minuts)

Opció 2 : Deixeu el cotxe al punt (N 42º 08.210' E 002º 15.249') i preneu la pista de terra a l'esquerra. Aquest punt queda uns 100 metres abans d'arribar al Coll de Beví. Continueu fins el punt (N 42º 08.244' E 002º 13.819') que és on abans podiem arribar i deixar el cotxe . Seguiu els indicadors que posen “Els Bufadors de Beví” fins arribar al punt (N 42º 08.353 E 002º 14.010') on trobareu un petit corriol que enfila amunt cap els Bufadors.

(Temps total anada i tornada, 1 hora)