El Serrat dels Tres Hereus Traditional Geocache

Hidden : 12/26/2008

If you don't understand catalan, you can contact me ;-)

Aquest catxé està situat al Serrat dels Treus Hereus, al municipi de Casserres. Aquest serrat és de tres propietaris, d'aquí ve el nom. Anys enrere eren els hereus de Bernades, Canudes i Soler els que compartien aquest territori, ara són els seus descendents.

Fa uns anys es va descobrir un jaciment arqueològic d'un poblat ibèric. Els arqueòlegs estan treballant per reconstruir el poblat, però molt lentament... Gràcies a les bones vistes que té aquest serrat, els habitants d'aquell poble podien controlar gran part de territori i comunicar-se amb els habitants d'altres poblats, des de St Maria de la Guàrdia fins a Montmajor.

Els focs del 1994 van cremar tota la vegetació d'aquesta zona i ara s'està tornant a replantar de nou.

Per arribar-hi, venint de la C-16, us heu de desviar a Gironella direcció a Casserres per l'antiga carretera BV-4132. Passat el km 3 d'aquesta carretera, trobareu un trencall direcció Avià - Graugés ( N 42º01.836 E 001º50.512 ) i haureu de seguir aquesta carretera fins a un petit trencall marcat com a "La Caseta de Bernades", on haureu de deixar el cotxe ( N 42º02.860 E 001º50.585 ). Seguidament podreu seguir la pista que puja per la muntanya fins a trobar una petit camí que fa drecera ( N 42º02.813 E 001º50.710 ). L'altre opció és seguir la pista forestal que marxa a la dreta del pàrquing, passa per sota la Caseta de Bernades i et porta fins al cim, però donant molta volta. Aquesta opció no és gens recomanable per un 4x4 (encara que s'hi pugui pujar...) ja que la pista està en molt mal estat i les pendents són molt pronunciades.

Una vegada arribats al cim, podreu contemplar les vistes i el poblat ibèric. El catxé no està gaire lluny d'aquí.

Que hi hagi sort i gaudiu del passeig.