Skip to content

Mare de Déu de l'Ajuda Multi-Cache

Hidden : 10/25/2009
Difficulty:
1.5 out of 5
Terrain:
1.5 out of 5

Size: Size:   small (small)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:


Mare de Déu de l’Ajuda

El catxé inicial està espoliat. N41º 49.ABC E002º13.CDE. Cal resoldre les preguntes que hi ha més abaix.

Català

Als afores dels Hostalets de Balenyà, el Santuari de la Verge de l'Ajuda va ser en temps antics el nucli del municipi. Es creu que l'església ja devia estar edificada a finals del segle IX quan es va restaurar la diòcesi de Vic després de la reconquesta portada a terme per Guifré el Pilós i probablement es va començar a construir a partir de l'inici del segle VI. El nom de Santuari de la Verge de l'Ajuda és el nom que se li dóna actualment ja que el nom original era Sant Fructuós de Balenyà. L'edifici es va consagrar l'any 1083. Molts fets han ocorregut durant la història com per exemple que els francesos destruïssin l'antiga imatge de la Verge o el canvi de nom. Ha tingut noms tan diversos com Santa Maria de les Dones (s. XII) o Verge de la Bona Sort (s. XVII). El nom actual prové del segle XVIII quan la població venia a demanar a la Verge protecció en cas d'una epidèmia de pesta.
El Santuari de la Verge de l'Ajuda és una església situada als afores de Balenyà, a la comarca d'Osona.
El santuari, situat a 1,5 km a l'est del poble, és el monument més estimat pels habitants de Balenyà. En aquesta església hi ha una barreja d'estils que s'han anat incorporant al llarg del temps. Hi ha mostres del romànic, en bona part del campanar o de la façana, gòtic en el pis de les campanes, barroc o modernisme en les pintures que decoren l'altar major. Aquesta barreja d'estils és deguda al fet que l'església s'ha anat completant al llarg de la història. La Verge actual és la reconstrucció de l'antiga imatge destruïda pels francesos. Actualment tot el conjunt es troba en procés de restauració. (Font Wikipedia)
Les coordenades corresponen al catxé inicial, és un microcatxé. Dintre del catxé trobareu les coordenades del catxé final, és necessari substituir les lletres per la resposta a les següents preguntes (per a respondre-les us caldrà visitar el santuari tant per dintre com per fora)

A = Número de imatges de pedra que es troben a sobre de l’entrada del Santuari
B = Columnes que es troben al voltant de la imatge de la Mare de Déu
C = Cal comptar el número d’àmfores que es veuen en una de les pintures que es troba al voltant de l’altar, multiplicar el número per 2, el resultat és un número de dues xifres, cal agafar la segona (és a dir, les unitats)
D = En una de les dues pintures que és troben als laterals de l’altar hi ha una data, cal sumar els dos dígits de la data.
E = Número de campanes del carilló que es troba dintre del santuari menys un.

El santuari es tanca quan es pon el sol.

Castellano

A las afueras dels Hostalets de Balenyà, el Santuario de la Virgen de la Ayuda fue en tiempos antiguos el núcleo del municipio. Se cree que la iglesia ya debía de estar edificada a finales del siglo IX cuando se restauró la diócesis de Vic tras la reconquista llevada a cabo por Guifré el Pilós y probablemente se empezó a construir a partir del inicio del siglo VI. El nombre de Santuario de la Virgen de la Ayuda es el nombre que se le da actualmente puesto que el nombre original era San Fructuós de Balenyà. El edificio se consagró el año 1083. Muchos hechos han ocurrido durante la historia como por ejemplo que los franceses destruyeran la antigua imagen de la Virgen o el cambio de nombre. Ha tenido nombres tan diversos como Santa Maria de las Mujeres (s. XII) o Virgen de la Buena Suerte (s. XVII). El nombre actual proviene del siglo XVIII cuando la población vendía a pedir a la Virgen protección en caso de una epidemia de peste.
El Santuario de la Virgen de la Ayuda es una iglesia sita en las afueras de Balenyà, a la comarca de Osona.
El santuario, situado a 1,5 km al este del pueblo, es el monumento más querido por los habitantes de Balenyà. En esta iglesia hay una mezcla de estilos que se han ido incorporando a lo largo del tiempo. Hay muestras del románico, en buena parte del campanario o de la fachada, gótico en el piso de las campanas, barroco o modernismo en las pinturas que decoran el altar mayor. Esta mezcla de estilos es debida al hecho que la iglesia se ha ido completando a lo largo de la historia. La Virgen actual es la reconstrucción de la antigua imagen destruida por los franceses. Actualmente todo el conjunto se encuentra en proceso de restauración. (Fuente Wikipedia)
Las coordenadas corresponden al caché inicial, es un microcaché. Dentro del caché encontraréis las coordenadas del caché final, es necesario sustituir las letras por la respuesta a las siguientes preguntas (para responderlas os hará falta visitar el santuario tanto por dentro como por fuera)

A = Número de imágenes de piedra que se encuentran encima de la entrada del Santuario.
B = Columnas que se encuentran rodeando a la imagen de la Virgen.
C = Hace falta contar el número de tinajas que se ven en una de las pinturas que se encuentra alrededor del altar, multiplicar el número por 2, el resultado es un número de dos cifras, hace falta coger la segunda (es decir, las unidades).
D = En una de las dos pinturas que encontramos a los laterales del altar hay una fecha, hace falta sumar los dos dígitos de la fecha.
E = Número de campanas del carrillón que se encuentra dentro del santuario y restarle uno.

El santuario se cierre cuando se pone el sol.

Additional Hints (No hints available.)