EL QUARTO DE REIXA Traditional Cache

Hidden : 11/11/2009

EL QUARTO DE REIXA

Els castellots de la carena de l’Espluga

En moltes cases unifamiliars, sobretot de barriades, es disposava d’una habitació, la més propera al carrer, la més lluminosa, que separava la vivenda del món a través d’una reixa. Tenia funcions ben diverses, era el rebedor de les visites, podia ser el dormitori, fer de magatzem, botiga... A casa meva, al carrer de Pérez Galdós de Terrassa, tenia una funció principal, era el taller de sastre del meu pare. Però en tenia moltes de secundàries. Hi fèiem molta vida, perquè era una zona de treball, però jo hi tenia un terreny abonat per poder-hi jugar, imaginar, crear...

En tinc massa bon record d’aquell quarto de reixa. Potser per això, ara que estic en un joc, el primer amagatall el vull situar en la zona de la Carena de l’Espluga, al castellot on hi ha una balma obrada que té per nom el QUARTO DE REIXA.

La balma obrada anomenada el Quarto de reixa

Els castellots de la carena de l’Espluga segueixen el camí que des del coll de Tanca ens porta fins al turó de l’Espluga.

La balma obrada del turó de l’Espluga

És territori de la guineu !!!

El cache està situat en el darrer dels castellots de la carena, just en la que hi ha la petita balma obrada anomenada el Quarto de reixa. Per arribar-hi us proposem el següent itinerari :

Prenem la carretera Bv-1221 que va de Terrassa cap a Talamanca. Deixem el vehicle a l’indret anomenat Alzina del Sal-lari on hi ha una zona de pàrquing i també s’hi atura el bus del parc. N 41º39.181’ E 001º58.639’.

Si ens situem en el cartell indicador del parc N 41º39.195’

E 001º58.622’,

podrem iniciar el recorregut enfilant direcció a ponent, el camí asfaltat que, en unes rampes ben pendents, ens conduirà fins al coll de Tres Creus. (Teniu ben proper el cache de LA POLA GC...)

En aquestes coordenades (N 41º 38.920’ E 001º 58.288’ ) estarem situats davant del camí que hem de seguir. Ben aviat podreu gaudir d’unes vistes fantàstiques. (ja m’ho direu).

Baixant el coll de Tres Creus, camí de la Pola.

El camí en lleuger descens, ens aproparà fins a la balma de la Porquerissa. Però just abans d’arribar-hi, a la dreta arran del camí hi podreu observar unes sepultures N 41º 39.957’ E 001º 57.967’.

Actualment, a la cavitat de les sepultures, s’hi acostuma a posar un pessebre durant el cicle nadalenc.

Seguint el camí, ben aviat arribarem al trencall de la font de la Pola N 41º 39.023 E 001º 57.964. Val la pena desviar-se a la dreta i arribar fins a la raconada de la font N 41º 39.158’ E 001º 57.984’. La font acostuma a rajar sempre.

Retornem al camí.

Ara estem anant en direcció al coll de Tanca, però no cal que hi arribem. Per la qual cosa, no prendrem el trencall cap a la dreta en el punt N 41º 39.177’ E 001º 57.914’, ni tampoc prendrem el camí de la dreta en la bifurcació N 41º 39.191’ E 001º 57.900’ i aquí, seguirem planejant cap a l’esquerra.

Ben aviat ens trobarem seguint el camí que voreja els castellots de l’Espluga, no el deixarem i abans d’arribar a la balma obrada del Quarto de Reixa, en el punt N 41º 39.126’ E 001º 57.707, ens desviem a la dreta per anar a trobar el coll que separa els dos castellots N 41º 39.149’ E 001º 57.752’. En el coll hi trobareu moltíssim galzeran.

(El galzeran, espècie protegida)

Ara ve un punt una mica delicat, us situeu al N41º 39.152 E 001º 57.743’ i estareu al peu de la petita canal que us permetrà enfilar-vos dalt del castellot. No presenta massa dificultats però cal ser ben prudents. Quan torneu, en baixar, l’inici de la canal no s’intueix massa. Poseu-vos-hi una fita que us faciliti trobar-la.

Dalt del castellot hi ha espai suficient per poder-hi caminar, però cal estar molt atents tota l’estona. Atenció si s’hi va amb nois i noies. No és un espai de joc, ni de córrer !.

Dalt del castellot hi trobareu una capelleta dedicada a la Mare de Déu de Montserrat i durant el cicle Nadalenc també hi podeu trobar un pessebre on hi podeu escriure els vostres pensaments i desitjos nadalencs. És un indret per gaudir d’una bona posta de sol.

En baixar, continueu el camí en direcció a l’Espluga i en pocs metres podreu arribar fins a la petita balma obrada que rep el nom del Quarto de Reixa. Una mica més enllà també hi podeu trobar una escletxa anomenada “el forat del vent”.

Podeu fer la tornada reculant fins al coll de tanca, on podeu prendre el camí fins al coll de boix, retornant a l’Alzina del Sal-lari passant per la zona del camí anomenada “els graons de Mura” i, si voleu, per la font dels traginers.

Si teniu ganes d’informar-vos sobre la zona de Tres creus, Porquerissa, Pola, Espluga, us recomano una amena i breu lectura en el llibre RECORREGUT PER LES TOMBES MEDIEVALS DE SANT LLORENÇ DEL MUNT I ELS SEUS ENCONTORNS. Ferrando Roig, A. Editorial Ègara 1992. isbn 84-86561-24-8.

Tant de bo us agradi !!!.