Skip to content

Castell de Sant Joan Traditional Cache

This cache has been archived.

GeoDeep: Arxivat.

Gràcies per la seva col·laboració a la geocerca

GeoDeep
Revisor voluntari de Geocaching.com

More
Hidden : 3/14/2010
Difficulty:
1.5 out of 5
Terrain:
2 out of 5

Size: Size:   micro (micro)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:


Castell de St. Joan

st j


cat Català:

Situat al cim del turó que separa les platges de Lloret de Mar i Fenals. Data d’inicis del segle XI d.C., possiblement en època de la senyora Sicardis i els seus fills, Senyors de Lloret (1041-1110), i tenia sota la seva jurisdicció el terme feudal de Lloret. De la fortificació originària en resten només els fonaments de la torre de l'homenatge, la muralla est, uns vestigis al costat sud i diverses sitges excavades a la roca, actualment tapades.


cas Castellano:

Situado en la cima de la colina que separa las playas de Lloret de Mar y Fenals. Data de principios del siglo XI dC, posiblemente en época de la señora Sicardis y sus hijos, Señores de Lloret (1041-1110), y tenía bajo su jurisdicción el término feudal de Lloret. De la fortificación originaria quedan sólo los cimientos de la torre del homenaje, la muralla este, unos vestigios en el lado sur y varios silos excavados en la roca, actualmente tapados.


eng English:

Located at the top of the hill that separates the beaches of Lloret de Mar and Fenals. Date of the eleventh century AD, possibly in time for the lady Sicardis and her childrens, Lords of Lloret (1041-1110), and had under its jurisdiction the term feudal Lloret. Of the original fort on the foundations of the only remaining tower, the east wall, one remains on the south side and several silos excavated in the rock, now covered.


Additional Hints (No hints available.)