La Vall d’Olzinelles (7)

Aquest cache forma part d’una sèrie de dotze que preten mostrar els indrets més significatius de la vall. Són caches tradicionals i es poden fer de manera independent, no obstant recomanem fer-los seguint l’ordre numèric per completar tot l’itinerari circular, uns 9600 metres que es poden fer en unes 3 hores i mitja aproximadament. Aquest itinerari s'introdueix a la vall d'Olzinelles seguint la riera fins a l'ermita de Sant Esteve d'Olzinelles. Després travessa la riera, penetra pel sot de les Mines, s'enfila als Quatre Camins i retorna a can Draper pel sot de la Remor.
Excursió llarga i agradable per camins amples i corriols de pendent suau. L’itinerari és senyalitzat com a sender local (blanc sobre verd) (SL-C 79) en fites de fusta. Al llarg del camí hi ha plafons informatius dels diferents elements d’interès.
Exclusiu per a vianants i recomanable per a tots els públics. Cal mantenir la tranquil·litat de l’entorn i no llençar-hi deixalles de cap mena.
Trobareu més información a la web de la Diputació de Barcelona: La vall d'Olzinelles
Aproximació en cotxe:
Des del pont de la carretera BV-5112 per sobre la Tordera, a l’entrada de Sant Celoni, s’agafa la pista de l’esquerra fins al pas per sota l’autopista AP-7. Es travessa l’autopista i es continua uns metres a l’esquerra fins a can Draper, on hi ha el plafó d’inici de l’itinerari . A partir d’aquí, aparcament 1, si s’ha vingut en cotxe cal aparcar-lo per fer el recorregut a peu. Alternativament, també podeu aparcar a, aparcament 2, al Km. 2 de la carretera d’Olzinelles (BV-5112) i començar la serie a partir del cache Riera d’Olzinelles. O bé a, aparcament 3, Sant Esteve d’Olzinelles i començar a partir del cache Conjunt de Sant Esteve d’Olzinelles
Si voleu, podeu descarregar el track de tota la ruta fent clic aquí.
Conjunt de Sant Esteve d’Olzinelles

Una mica enlairada sobre la vall, l’església de Sant Esteve d’Olzinelles ja apareix documentada l’any 1083. Les obres que li donaren pràcticament l’aspecte actual corresponen a 1574, quan es va refer pràcticament l’edifici, i a l’any 1583, quan es construí la capella dedicada a Sant Roc. L’edifici és de planta de creu, amb absis semicircular i dues capelles laterals obertes a la nau central. La portada és de granit, i té un frontó semicircular amb una creu esculpida. Aldamunt hi ha un ull de bou de pedra, amb la data 1786 inscrita. Formen part del conjunt la rectoria d’Olzinelles, un bell edifici de planta rectangular bastit entre els segles XVI i XVII, i el cementiri, que és davant l’església. Sota aquest conjunt es troba la font del rector.