Pohodova cyklokeska Multi-cache

Hidden : 8/14/2012

Tato cyklistická multina vás provede po trase, kterou máme moc rádi a která se snad bude líbit i Vám. Cílem je pohodová projížďka bez velkých výkonů a složitých výpočtů.

POZOR! Od 26.5.2020 změna u indicie G.

Trasa je dost pestrá, nevyužívá jenom cyklostezky, ale i silnice a cesty pro pěší turisty. Pojedete lesem, polem, kolem potoka, občas je zde i menší kopeček. Místy se můžete kochat hezkým výhledem do krajiny, jinde pozorovat romantické údolí potoka, možná se cestou dozvíte něco nového.
Po trase jsou místa pro občerstvení i prolézačky pro děti. Celkem je dlouhá asi 26 km, není náročná, jenom po větších deštích jsou některé úseky sjízdné pouze blátem. Jednotlivé úkoly mohou řešit i děti, které alespoň trochu znají písmenka, není potřeba nic složitě počítat.

Stručný popis trasy: Od parkoviště u Laparku k železničnímu přejezdu na Lapáku, po nové cyklostezce na Doberskou Horku, obec Velká Dobrá, most přes dálnici a kopec Veselov do Družce. Po silnici do Dolního Bezděkova, za obcí se napojit na červenou turistickou značku a po ní až do Malých Kyšic. Zde se napojit na novou cyklostezku č. 8182 a po ní až ke Kožově hoře, pak po modré lesem a napojit se na okružní cyklostezku kolem Kladna.
Pokud přijedete autem, můžete zaparkovat u restaurace Lapark na souřadnicích N 50° 07.717 E 014° 04.929. Odsud vyjeďte na západ po asfaltové cestě za závorou. Na křižovatce cest doleva přes trať. Pro cyklisty začíná trasa na stáži A.

Stage A. Na souřadnicích N 50° 07.642 E 014° 04.514 stojíte před kamenem. Co je nakresleno na kameni? Černá ještěrka ... A = 1, Modrá šipka a text „Velká Dobrá“ ... A = 2, Zelená turistická značka ... A = 3
Pokračujte po této nové cyklostezce až na Doberskou horku, na křižovatce u památníku na Kelty zahněte doleva po zelené značce. Hned za lesem zahněte doprava na novou cyklostezku označenou Velká Dobrá – družec. Přijedete na Komenského náměstí, tam přejeďte starou Karlovarskou silnici a šikmo nahoru pokračujte Družeckou ulicí až ke křížku a dále na přejezd přes dálnici. Za dálnicí stále rovně, pojedete trochu do Veselovského kopce a dost z kopce do obce Družec. Zde stále po Hlavní ulici.

Stage B. Na souřadnicích N 50° 06.156 E 014° 02.752 najdete památník padlým hrdinům. Prohlédněte si ho a spočtěte počet obětí, kterým je památník věnován, je to liché číslo. Ciferace tohoto čísla je B
Dále pokračujte rovně po silnici do Dolního Bezděkova. Na souřadnicích N 50° 05.741 E 014° 02.283 se zastavte a podívejte se směrem vlevo dolů – uvidíte zde dům nebo chatu vystavěnou jako hrad.

Stage C. Na souřadnicích N 50° 05.047 E 014° 02.126 najdete Umělý válcový mlýn Josefa Pokornýho. Z cedulky na domě zjistěte, kdo to byla Anna Neustupová. Mlynářka ... C = 9, Majitelka mlýna ... C = 8, Mlynářka a majitelka mlýna ... C = 7
Pokračujte doprava po silnici směrem na Bratronice a zároveň po červené turistické značce směrem na Poteplí. Kousek za Dolním Bezděkovem sjedete doleva ze silnice a po červené značce pojedete až do Malých Kyšic.

Stage D. Na souřadnicích N 50° 04.384 E 014° 02.608 přejíždíte silnici. Je zde cedule s označením konce obce. D = počet řádků, ve kterých je název obce napsán.
Pokračujte dál po červené na Poteplí.
Čeká vás jeden z nejromantičtějších úseků cesty.
Na Poteplí, kam dorazíte, máte za sebou zhruba polovinu trasy a tak se zde můžete občerstvit v restauraci U Netopýra (viz Waypoint).

Stage E. Na souřadnicích N 50° 03.982 E 014° 04.568 je stavení a to jeden z dalších mlýnů na Lodenickém potoce. Číslo E = počet písmen v názvu stavení – číslo pod názvem stavení (výsledek je liché číslo).
Dál pokračujte po červené turistické značce do Malých Kyšic. Hned až přejedete potok se napojíte na novou cyklostezku č. 8182 a po ní pojedete až ke Kožově hoře. Jediný zádrhel je v Malých Kyšicích, kde vás značení vede hned doleva a u lesa chybí značka se šipkou doprava do Lesní ulice. Tou projeďte až na konec a tam už je značení v pořádku.

Stage F. Na souřadnicích N 50° 03.902 E 014° 05.250 je první z řady tabulí naučné stezky. Z ní určete F = počet jezevců na obrázku.
Pokračujte dál po nové cyklostezce a prohlížejte si naučné tabule.

Stage G. Na souřadnicích N 50° 04.600 E 014° 04.945 je další tabule. Zde určete G = počet obrázků užovek + počet obrázků ještěrek na tabuli. Protože ještěrky a užovky někam odběhly, je G=5.
Pokračujte po cyklostezce dál. Na výjezdu z lesa před golfovým areálem si můžete udělat odbočku k areálu Botanika, kde se můžete občerstvit a najít i zábavu pro děti. Cestou k další stáži je v obci Valdek hezké hřiště pro děti (viz Waypoint).

Stage H. Na souřadnicích N 50° 06.653 E 014° 06.034 stojíte opět před kamenem s deskou. Zde určete H = počet měsíců ve kterých se vybudovala cyklostezka děleno třemi. Počítejte počáteční i poslední měsíc. Vyjde vám sudé číslo.
Tím jste získali všechny potřebné údaje. Využijte přilehlé lavičky a dejte vše dohromady. Pak vyražte po modré turistické značce lesem z kopce. Až narazíte na okružní cyklostezku kolem Kladna, dejte se doleva. Přejeme hezký, třeba rodinný, výlet.

Final je na souřadnicích N 50° 0C.HEF E 014° 0G.BDA

Pokud chcete, zde je trasa cyklokešky ve formátu GPX

xynfvxn, qboýirw fr bcngear mr frireaí fgenal