RUADH OPPE BERREG Letterbox Hybrid

Finbar.nl: Het is jammer, maar voorlopig heb ik te veel problemen met mijn knie en kom ik de berg niet meer op. Ik heb gister de cachebox opgehaald en daarmee sluit ik deze cache verder af. Jammer, ik kreeg altijd leuke reacties, maar het is niet anders.

Hidden : 12/9/2012

Deze letterboxcache is een wandeling van ongeveer 6 km, maar is niet rolstoel-/kinderwagenvriendelijk en het kan behoorlijk glad zijn. De cache kan alleen tussen zonsopgang en zonsondergang gelopen worden. Wees voorzichtig en hou kinderen goed in de gaten. Denk aan schoenen die stevig zijn en modder kunnen verdragen. Mocht je GPS je vertellen dat er een andere cache in de buurt is, laat je niet te snel verleiden: dichtbij is hier niet altijd makkelijk, of veilig, of verstandig...

Letterboxcache Ruadh oppe berreg.

Letterboxcache

Bij deze cache is de GPS alleen nodig om de startlocatie en de eindlocatie van de cache te vinden. Voor de rest is het de klok achterna lopen...! Jammer voor de mensen met alleen een digitaal horloge. ;-)
Na de belevenissen van Ruadh in het Imstenraderbos en in de Schinveldse bossen is dit mogelijk de laatste reis van Ruadh. Die reis voert je over een gedeelte van de Sint Pietersberg, een van de pareltjes die Natuurmonumen ten mag beheren. Ook gaat een groot deel over het Vlaamse en Waalse deel van de Sint Pietersberg en zo kom je ook de Vlaamse zusterorganisatie Natuurpunt onderweg tegen. Doe deze cache alleen tussen zonsopgang en zonsondergang en blijf overal op de paden. Hier en daar zijn de risico's ook te groot om naast het pad te lopen. Deze cache is gelegd met toestemming van Dhr. F. Janssen van Natuurmonumenten, beheerder van dit prachtige gebied.

Bij het startcoordinaat kun je de auto parkeren langs de weg. Verderop in het dorp zijn ook grotere parkeerplaatsen.
Loop vanaf het startpunt het pad in dat je nog net in Belgie houdt, volg de bocht en dan krijg je meteen een leuk kijkje in de achtertuinen van Kanne. Verderop blijkt dat je op het Commiezenpad hebt gelopen. Dan weet je ook onder welke gemeente Kanne valt. Bereken de letterwaarde van deze gemeente. Dit is A. Op het eind van de wandeling staat een bankje, waar je alles uit kan rekenen.
A=

Aan het eind van het pad loop je naar licht bergop.
Ga bij de Oude Pruis naar . Volg na het draaihekje het pad langs de grenspaal. B is het nummer van deze grenspaal? B=
Volg het brede pad naar boven, eerst met een bocht mee naar links en daarna naar en blijf die richting een paar honderd meter volgen, langs een wei met meerdere en verschillende grenspalen.
Wanneer het pad een hoek naar maakt, loop je naar . Ga op de t-splitsing naar rechts.
Wanneer je voor je de Maas ziet liggen (mogelijk verborgen achter bladeren) volg je het pad nog even naar links en ga je het eerste paadje naar in. Dit smalle pad over de "bergrug" blijf je volgen tot "No. 51" af en toe dalend en stijgend, maar toch boven aan blijvend. Alle paden naar links laat je ook links liggen. Na "51" ga je weer naar , verder over het smalle paadje. Na ongeveer 25 mtr. laat je een pad naar rechts links liggen en wanneer je dan moet kiezen ga je niet links omlaag, maar rechts omhoog.
Boven ga je naar en blijf je verder langs de rand lopen.
Bij een t-splitsing ga je naar links en bij de volgende kruising van 4 paden ga je naar Bij een 3-sprong met een boom in het midden, ga je naar en daal je langzaam een slingerend pad af, tot aan een losstaand rotsblok bij een kruising met uitzicht op de Maasplassen en de samenvoeging van kanaal en Maas. Mogelijk is het rotsblok verstopt achter de bladeren van een boom, die links van het rotsblok staat. Aan je linkerhand zie je twee groeves.
Dan ga je naar en houdt daarmee een metalen hekwerk aan je linkerhand.
Loop door tot een splitsing waar je onder een, met klimopbegroeide, brug doorkan.
Met welke letter had Sandra problemen? Neem de letterwaarde van deze letter, dat is C.
C=
Ga weer omhoog en blijf deze brede en stijgende weg volgen tot je bij een gebouw komt.
Neem daar het pad tegenover de hoofdingang.
Vervolg dit brede pad, ga op de kruising naar en ga op het eind naar . Ga daarna de eerste doodlopende straat naar rechts in.
Reken hier op het bankje het eind coördinaat uit, waarbij je ook het aantal bomen op het pleintje moet tellen. Dit aantal is D.
D=
Vermenigvuldig alle uitkomsten met elkaar, dan krijg je een getal van 6 cijfers: U-V-W-X-Y-Z.
De cache vind je dan op:
N50 Y(V+Y).(U+V)(U+V-W)X; E005 VZ.(Y+Y)(V+W)(U+W +W)
Loop ook naar de cache niet dwars door de planten heen, maar volg het iets omlopende pad tot zo dicht mogelijk bij de cache.