Multamäki Traditional Geocache

Hidden : 4/12/2013

Peruskätkö komeissa multamäen maisemissa.  Kätkössä on kynä, logivihko, kätkötiedote ja siihen mahtuu myös kulkijoita ja kolikoita.

Multamäen laelta avautuu hienot näkymät 105 m alempana olevalle Peurunkajärvelle. Täällä Sinulla on mahdollisuus nähdä komea näköala, liikkua luonnossa, paistaa makkaraa ja mikä parasta, nyt myös geokätköillä.

Kodassa on mahdollisuus paistaa makkaraa, ota siis tulentekovälineet mukaan. Puita multamäessä yleensä riittää, siitä huolehtii Laukaan vapaa-ajantoimi Vatti. Älä tee tulta muualle kuin kotaan!

Multamäkeen pääsee useaa reittiä pitkin.

Reitti 1: Halutessasi kunnon jalkatreenin, voit lähteä parkkipaikalta mäkeä alaspäin n.50m ja kääntymällä oikealle. Luontopolkua kuljetaan n. 750 m, jonka jälkeen käännytään oikealla olevalle polulle. Luontopolun varrella on viitta erittäin jyrkkien rappusten suuntaan. Kokonaismatka multamäen huipulle n. 1km. Terraintähtiä reitille 4.

Reitti 2: Parkkipaikan oikeasta reunasta lähtee ulkoilureitti, joka vie suoraan multamäen huipulle helppokulkuista latupohjaa pitkin. Kokonaismatka multamäen huipulle n. 1km. Terraintähtiä reitille 2.

Reitti 3: Lasten kanssa ollessa liikenteessä kannattaa suunnata parkkipaikalta suoraan luontopolulle (keltaiset merkit puissa) ja kulkea sitä pitkin multamäen huipulle. Matkaa huipulle n. 1 km. Koko luontopolun kiertäen matkaa tulee kolme kilometriä jonka varrella on 22 rastitaulua, jotka esittelee jääkauden jälkiä maisemassa ja erilaisia luontotyyppejä.  Terraintähtiä 3.

Reitti 4 (käytössä vain talvella): Talvella multamäen huipulle pääsee kävellen vain kelkkauraa pitkin. Älä kulje ladulla kävellen! Kelkkauralle pääset kulkemalla ulkoilureittiä n. 100 m. ja kääntymällä vasemmalla olevalle polulle. Polun päässä (n. 50m) löydät kelkkareitin joka vie huipulle. Kohdatessasi moottorikelkan, väistä reitiltä sivuun! Matkaa huipulle 0,6 km. Terraintähtiä 2,5.