Cova Picante Traditional Cache
Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions
in our disclaimer.
COM ANAR
El camí cap a la cova haureu de buscar-lo. Fet a que el lloc és molt especial, només aquelles persones realement interessades buscaran la millor ruta. Molta sort.
SOBRE EL LLOC
La cova de Picante, o del tio Picante com era conegut a Sumacàrcer, es troba al terme del mateix municipi, molt a prop de la presa de Tous.
En aquest abric natural va viure durant uns anys aquest home que es resguardava amb els seus animals de pastoratge. Més avant, a partir de 1945, la cova va ser ocupada pel grup maqui de resistència antifeixista. Va servir de casa durant anys, i allí passaven els dies aquestes persones, que vivien del sabotatge i d'algunes donacions dels habitants dels pobles.
En la cova podem trobar inscripcions modernes de visitants, però també hi ha firmes i cites des de 1950, tant dels grups de resistència com de les parelles de Guardia Civil que allà anaven a arrestar als maqui. En elles podem llegir els noms i frases de gent de fòra de la zona que allí anava a resguardar-se.
L'estructura és clara: el sostre és l'abric natural. En el cas de que algú passara per dalt intentant trobar l'amagatall, és impossible veurel sense baixar. Les parets estan fetes de "calçà" que és l'amuntonament de pedres que s'intenta encaixen entre sí.
Existeixen vigues de fusta per a fer un xicotet sostre de plantes i branques. També es veu una finestra i la porta. El interior estava revestit de cal blanca, i hi ha alguns buits per guardar objectes. En la paret d'entrada a l'esquerra hi ha un lloc molt interesant: un cànter de vidre emparedat que podia servir per a menjar.
Des de fòra, davant la porta: el cos central servía per a viure, a l'esquerra es guardaven els animals i a la dreta (a l'altra part del mur) es feia el foc, que a més calfava la pedra i a la fi, l'interior de l'estància.
CONTINGUT
Navalla, cartera de tela, copiadora SIM, globus d'aigua, polsera, xapa, moneda, llàpis i logbook.
+INFO
L'amagatall en sí és natural, el que significa que l'heu de tractar be i deixar-ho tal com estava.
Additional Hints
(Decrypt)
Kvzb ry zndhv un srg ha sbp. Ba rf tvgneà cre qbezve pnyragrg?
Treasures
You'll collect a digital Treasure from one of these collections when you find and log this geocache:

Loading Treasures