Мечеть Ар-Рахма (Милосердя) — перша київська мечеть.
Збудована протягом 1996—2012 років Духовним управлінням мусульман України поблизу історичного Щекавицького кладовища (його збереженої мусульманської частини).
У 1897 році в Києві за офіційними даними проживало приблизно 500 мусульман, не рахуючи студентів, торговців і мешканців-мусульман з різних країн, які проживали на території України.
3 жовтня 1897 за рішенням адміністрації міста було відкрито молитовний будинок у будинку Калиновича, який знаходився за адресою: вул.Мирна, буд 5 на Подолі, на початку підйому до нині існуючої мечеті (по вулиціЛук'янівській).
Молитовний будинок був дерев'яним в два поверхи, і не був призначений для цієї мети. Молитовний зал знаходився на другому поверсі будинку і займав три квартири. В наш час цієї будівлі не збереглося. Пізніше в якості молитовного будинку стали використовувати сусідній будинок по тій же вулиці (№ 4). Ця адреса була зазначена в адресній книзі Києва «Весь Київ» в 1909році.
29 жовтня 1913 року губернатор Суковкін заклав камінь фундаменту першої кам'яної мечеті на вулиці Гоголевський, 29. Однак мечеть не була збудована через Першу світову війну, потім через Жовтневу революцію, а пізніше будівництву заважила Друга світова війна.
Сучасна мечеть
У 1992 році шейх Ахмед Тамим заснував Духовне Управління мусульман України (ДУМУ). Серед першочергових завдань об'єднання було будівництво мечеті.
5 лютого 1996 року Київська Держадміністрація прийняла рішення про виділення Духовному Управлінню мусульман України земельних ділянок під будівництво та обслуговування меморіально-молитовного будинку.
Будівництво мечеті відбувалося поетапно, на гроші, пожертвувані мусульманами міста. Вже після завершення першої частини будівництва мечеті - з 1998року в ній по п'ятницях, святкових днях і подіям проводилися молитви.
У 2000 році на куполі нової мечеті, яка отримала назву Ар-Рахма (Милосердя), був встановлений півмісяць, і з того дня храм відкрив свої двері для парафіян.
У мечеті регулярно проводяться П'ятничні Намази (Джуму'а-намази) і святкові Богослужіння в дні Ураз-байраму і Курбан-байраму.
Ar-Rahma Mosque, Kiev
The Ar-Rahma Mosque, translated Mercy Mosque, is a mosque in Kiev, the capital ofUkraine. It was built between the years 1996 and 2000 in the Tatarka neighborhood of the city.
The first attempt to build a mosque in Kiev was in 1897. Muslims of that time were able to open a house of worship in Kiev on 5 Peace Street, in the house of Kalinovich in Podil. The next attempt to build a mosque was made in 1991.
Ordinance on the allocation of the Clerical Board of Ukraine's Muslims' (DUMU) land for the construction and maintenance of the memorial building was granted on February 5, 1996 by the Kiev state administration. Construction of the mosque took place in stages, with money donated by Muslims of the city. Prayers on Fridays, holidays and special events started upon the completion of the first part of the mosque in 1998.
In 2000, a crescent moon was installed on the dome of the new mosque, and then the mosque opened for daily prayers.