Något norr om cachens placering i det grönområde som finns där nu låg tidigare Järnvägsstationen. Den byggdes 1914 och var en viktig faktor för industraliseringen av orten. Den revs för några år sedan och numera finns det bara en hållplats för de motorvagnar som går på järnvägen..
Cachen innehåller bara loggremsa så tag med egen penna.