När jag var mindre och gick i Tomaslundsskolan så var vi mycket här och lekte. Bland annat hade vi kottkrig i skogarna och denna mur var perfekt som gömställe. Har ingen aning om varför muren finns där, kanske någon annan vet och kan då kontakta mig. Vid lite närmare efterforskning visade det sig att det är en husgrund som ligger här. Gömman finns ca 20m öster om själva muren/grunden. Som ni ser så är den perfekt för kottkrig med vallgrav och skydd.