!!!Моля, използвайте само по един ред от логбука!!!
BG:
"Етнографската къща" Добрич е част отРегионален Исторически музей Добрич. Намира в центъра на град Добрич, в непосредствена близост до църквата „Св. Вм. Георги“. Построена е в периода 1860-1861 г. от неизвестен народен майстор балканджия в типичен за възрожденската епоха архитектурен стил.
В наши дни къщата е реставрирана и превърната в музей. Нейната уредба представя бита и поминъка на добруджанското население от края на ХІХ и началото на ХХ век.
В приземието на къщата са разположени: хаетът (предверие), в който е показано традиционното облекло на местното население; къщата (кухня); собата (стая за спане) и мазата, в която са експонирани оригинални съдове за приготвяне и съхраняване на зимнина, и селскостопански сечива и предмети, свързани с домашните занаяти.
На горния етаж, в стаята за гости, е пресъздадена обстановката от дома на богат търговец, преселен от Котленско. В останалите помещения са възстановени уредбите на къща и шивашко ателие от 20-30 години на ХХ век. В непосредствена близост до тях е чардакът, заемал важно място в живота на семейството.
Работно време: понеделник – петък (май – октомври): 9.00 – 12.30 и 13.30 – 18.00 ч.; понеделник – петък (ноември – април): 8.00– 12.30 и 13.30 – 17.00 ч.; събота и неделя – по заявка
Църквата Св. Георги е построена през 1842 г. и е най-старата православна църква в град Добрич. Намира се в центъра на града, в близост до Етнографския музей Добрич. По време на Кримската война от 1853-1856 г. църквата е изгоряла и е възстановена до сегашният си вид през 1864г.
Сградата е с височина от 12 метра, понеже по времето на строежа й е действал закон, който е забранявал православните храмове да се извисяват по-високо от мюсюлманските. Църквата има много красива и изключително добре изрисувана фасада. Иконописите в църквата датират от 1889 г.
EN:
The "Ethnographic House" Dobrich is a part of the Regional Historical Museum of Dobrich. It is located in the center of the town, near the church of "St. George". It was built between 1860-1861 by unknown master in the typical for Bulgarian Renaissance (called Vazrajdane) style.
Today the house was restored and turned into a museum. There are represented the life and livelihood of the population of Dobroudja region the late XIX-th and early XX-th century.
St. Georgi Church is built in 1842 and is the oldest Orthodox Church in the town of
Dobrich. It is located in downtown, near the ethnographic museum of Dobrich. During the Crimean War (1853-1856) the church was burned down and was restored to its present form in 1864.
The building has a height of 12 meters only, because at the time of its construction there was a law that prohibits the Orthodox churches to rise higher than the Islamic mosques. The church has very beautiful and well painted facade. The Iconography in the church date back to 1889.