Från Kungslena kyrka till Högeklint är det ca 100 meter. På höjden.
Det är alltså en något krävande uppförsbacke för att komma dit.
Det finns dock stig att följa så det är mest uppförsbacken som kräver energi.
Ett tips är att ta med sig lite fika då det finns en utmärkt fikaplats uppe på berget vid Högeklint med härlig utsikt över bygden.
Denna runda går jag flera gånger i veckan så varför inte göra en liten ”favorit i reprisrunda” med min egen version av gömmor jag träffat på och uppskattat. Iden till denna kommer från en närbelägen kommun som oxå börjar på T
Stigen är blöt på sina ställen så grova skor rekommenderas.
Parkera helst vid kyrkan och gå vandringsleden för att undvika att närboende störs. Dessutom kan det ju diskuteras om vi som geocachare är behöriga att köra mot förbudsskyltar?