Jag fick på märkliga vägar höra talas om att det gick att klättra på bergsväggar i Kvänjarp. Ett gammalt stenbrott(?)
Efter en del detektivarbete så hittade jag hit. Blev överraskad av att finna ett trevligt vindskydd!
Tidigare har det funnits någon form av klättergrupp i Ljungby som har bultat väggen (som är längst till nordöst). Så här kan man klättra finklättring!
Har nog dessvärre inte fått någon kärlek på länge då det ser rätt övervuxet ut.
Cachen är lättare som NOG gå att ta utan hjälpmedel. Vid utläggningen hade jag verktyg, men inte klättergrejer. ;)