Rondje Reeuwijkse Plassen Multi-Cache

Hidden : 7/3/2016

Een wandeltocht van 20 km door de Reeuwijkse Plassen, langs het Enkele Wiericke kanaal en over wandelpad Steinse Tiendweg. Een deel is met de fiets te doen, maar langs Enkele Wiericke en de Steinse Tiendweg zal je toch moeten wandelen.

Deze cache begint in De Goudse Hout, loopt door de Reeuwijkse plassen, langs het kanaal Enkele Wiericke, over het wandelpad Steinse Tiendweg, door het Steinse Groen om zo weer te eindigen bij het beginpunt.
Om de multi te lopen en de cache te vinden moeten de waypoints gevolgd worden. Bij de meesten is er een vraag aanwezig. Uiteindelijk zal de cache gevonden worden door alle antwoorden op te tellen.

We beginnen op de parkeerplaats van De Goudse Hout waar we links langs het informatiebord gaan en de paddenstoelen richting De Reeuwijkse Plassen volgen. Beantwoord bij één van deze paddenstoelen een vraag.

Na zo'n 900 meter komen we bij een kruispunt. We gaan rechtdoor de brug over en komen bij een tweede brug die de plassen Elfhoeven en Klein Elfhoeven met elkaar verbindt. Beantwoord hier een vraag.

Via Korssendijk en Ree gaan we naar het fietspad aan de Zoetendijk. Ook hier een vraag beantwoorden.

Op een gegeven moment kun je het pad blijven vervolgen of op de bredere weg parallel hieraan lopen. Het brengt je allebei naar een bijzondere Eik, beantwoord daar een vraag.

We komen bij Het Reeuwijkse Hout aan. De route direct langs het water en strandje kun je nemen richting het volgende waypoint. Hou je niet van zand of loopt er een hond mee, dan kun je het fietspad nemen dat achter het restaurant doorloopt naar hetzelfde punt.

Het volgende waypoint brengt je bij een bankje met uitzicht over de Broekvelden plas.

We lopen verder en gaan via de 's-Gravekoopsedijk naar het wandelpad langs de Enkele Wiericke.

Ongeveer 250 meter voor de Oukoopse Molen moet weer een vraag worden beantwoord.

Na de molen zien we stond een Zetor 2511 tractor van zo'n 45 jaar oud. Hij staat stond hier al vele jaren geparkeerd en ik verwacht ook niet dat hij daar binnenkort weg gaat. Daardoor durf ik hierover een vraag te stellen. Helaas bleek mijn verwachting onjuist. Net na het uitkomen van de cache is hij weggesleept. Bij de waypoints is het antwoord gegeven.

Na een heel eind doorlopen langs de Enkele Wiericke gaan we bij het einde linksaf. Op weg naar het wandelpad Steinse Tiendweg. Vroeger was er nog een onbewaakte spoorovergang, maar die is niet meer toegankelijk. Een stukje omlopen om via de spoortunnel het spoor te passeren en nog even een vraag bij dit verkeersbord beantwoorden.

Op de Tiendweg. Beantwoord hier weer een vraag en geniet van het uitzicht op o.a. Hekendorp.

Vanaf het moment dat de Tiendweg overgaat in de Steinse Tiendweg zullen er diverse hekken staan waar je overheen moet klimmen. Er is geen verbod voor honden.

Toegang is alleen toegestaan tussen zonsopkomst en zonsondergang

Het pad wordt smaller en wordt ook niet regelmatig gemaaid. Het gras kan dus hoog staan.

Beantwoord op de Steinse Tiendweg de twee vragen. Dit zijn de laatste vragen dus kan het rekenwerk beginnen. De cache ligt op de weg terug naar het beginpunt. Gebruik de laatste waypoints om terug te lopen.

Qr pnpur yvtg retraf baqre, znne gbpu ubtre qna wr mbh qraxra