
[UA]
Історія цього храму почалась в 1507 році, коли за ініціативи львівських кравців було споруджено дерев'яну каплицю на місці загибелі їх колег під час бійки з міською сторожею. Святиню було освячено на честь святої Анни – покровительки всіх майстрів цехів. Через 2 роки її було зруйновано в результаті набігу волохів.
В 1599 році святиню відбудовано вже як невеликий костел. У 1648 році храм знову спалено під час облоги Львова козаками під супроводом Богдана Хмельницького.
Новий мурований костел Святої Анни постав у 1673 році. До храму прибудували монастир.
Після часткової перебудови у 1730 році храм набув сучасного вигляду.
У радянські часи у костелі були розташовані каси попереднього продажу залізничних квитків, а згодом тут відкрили комісійний меблевий магазин. У цей час святиня зазнала непоправних руйнувань, особливо її інтер’єр, надзвичайно цінний орган демонтовано та вивезено до Литви, годинник та дзвони безслідно зникли, втрачено усі вівтарі та стінні розписи.
У 1991 році храм Св. Анни передано громаді Української Греко-Католицької Церкви.
Розписи у храмі виконав Іван Проців зі своєю дружиною Оксаною у 1993-1994 роках.
[EN]
The history of the church began in 1507 when Lviv tailors initiated a construction of a wooden chapel on the site where their colleagues died during a fight with the city guard. The sanctuary was dedicated to St. Anna - patron of all craftsmen. After 2 years it was destroyed in a result of the Vlachs raid.
In 1599, the sanctuary was rebuilt as a small wooden church. In 1648 the church burned down again during the siege of the city by the cossacks led by Bohdan Khmelnytsky.
The new stone church of St. Anna appeared in 1673. The monastery was attached to the church.
After a partial reconstruction in 1730, the church acquired a modern look.
In Soviet times, the railway cash desk operated in the church, and later the furniture store was opened here. At this time, the sanctuary suffered irreparable damage, especially its interior. Extremely valuable organ was dismantled and transported to Lithuania, clock and bell disappeared, all altars and murals have been lost.
In 1991, the church of St. Anna was given to the Ukrainian Greek Catholic Church.
The modern paintings in the temple are performed by Ivan Protsiv and his wife Oksana in 1993-1994.