Skip to content

Ancient Nemea/Αρχαία Νεμέα Traditional Cache

Hidden : 7/12/2016
Difficulty:
1.5 out of 5
Terrain:
1.5 out of 5

Size: Size:   micro (micro)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:


The area

The valley of ancient Nemea lies at an altitude of 350 meters above sea level. It is surrounded by low hills that form a basin one kilometer wide and three kilometers long. As a result the valley– when left to nature - turns into a marshy swamp in the winter but dries out in the summer.

The name, Nemea, derives from the Greek verb νέμω (nemo) = to graze. The name reflects the fact that the valley was for long every year neither arable nor inhabitable, suitable only for grazing.

Ηistory

The valley of Nemea was inhabited in the prehistoric times in the Early Neolithic period, in 5000 B.C. Then again signs of settlements show human activity in the later Bronze Age (1400-1300 B.C.).

Human activity was also present in the 8th and 7th centuries B.C. In about 600 B.C. the Event of the Nemean Games was established, which became as famous as the games in Olympia, Delphi, and Isthmia.

The first Sanctuary of Zeus was destroyed in 415 B.C. during the Peloponnesian War. Thereafter it lay in ruins for about 80 years while the Nemean Games were celebrated in Argos.

Then, in 330 B.C. Nemea underwent a huge building program by Philip of Macedonia. This program included the construction of some facilities for the athletes and the stadium with its entrance tunnel. The centerpiece was the Temple of Zeus. The games moved again to Argos in 271 B.C. and never returned to Nemea. When Pausanias visited Nemea about 400 years later, he found the temple in ruins.

In the Early Christian period, the temple was systematically demolished to provide construction materials for a church about 100 meters to the south. More than 1300 wall-blocks were left lying on the ground for modern archaeology to study and, eventually, restore.

The cache

The cache is hidden at the parking area outside the Archaeological Site and the Museum. Mind that no one is watching you, especially the guard by the entrance! Please, take care that it is well hidden again! Have fun!



Ο τόπος

Η κοιλάδα της αρχαίας Νεμέας βρίσκεται σε υψόμετρο περίπου 350 μέτρα και περιβάλλεται από χαμηλούς λόφους που σχηματίζουν μια λεκάνη πλάτους ενός περίπου χιλιομέτρου και μήκους τριών χιλιομέτρων. Η φυσική αποστράγγιση της κοιλάδας, που γίνεται από το βορρά προς τον Κορινθιακό Κόλπο, δεν ήταν πάντα απρόσκοπτη. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, κατά καιρούς, το χειμώνα να μετατρέπεται σε έλος και να στεγνώνει μόνο το καλοκαίρι.

Το όνομα Νεμέα παράγεται από το ρήμα νέμω = βοσκώ και υπαινίσσεται το γεγονός ότι, κατά το μεγαλύτερο διάστημα του έτους, η κοιλάδα δεν ήταν αρόσιμη ή κατοικήσιμη, παρά μόνο κατάλληλη για βοσκή.

Ιστορία

Η κοιλάδα της Νεμέας κατοικήθηκε ήδη από τους προϊστορικούς χρόνους, κατά την Πρώιμη Νεολιθική περίοδο (περίπου 5000 π.Χ.). Αργότερα υπάρχουν και πάλι σημάδια κατοίκησης κατά την ύστερη εποχή του χαλκού (1400-1300 π.Χ.).

Οι ενδείξεις ανθρώπινης δραστηριότητας επανεμφανίζονται τον 8ο και 7ο αιώνα π.Χ.. Το 600 π.Χ., παρουσιάζεται άνθηση με την καθιέρωση των Νεμέων Αγώνων, που εντάχθηκαν στον κύκλο των πανελλήνιων στεφανιτών αγώνων, μαζί με τα Ολύμπια, τα Πύθια και τα Ίσθμια, το 573 π.Χ. Οι Νέμεοι Αγώνες ήταν δημιούργημα του Άργους, που τελούσε υπό τον έλεγχό του.

Οι ανασκαφές έχουν αποκαλύψει ότι κατά τον 6ο και 5ο αιώνα π.Χ. υπήρχε Ιερό του Δία, που όμως καταστράφηκε το 415 π.Χ., κατά τη διάρκεια του Πελοποννησιακού Πολέμου. Έκτοτε και για 80 περίπου χρόνια παρέμεινε ερειπωμένος, ενόσω οι Νέμεοι Αγώνες διεξάγονταν στο Άργος.

Η κατάσταση άλλαξε το 330 π.Χ., όταν στη Νεμέα εφαρμόστηκε ένα τεράστιο οικοδομικό πρόγραμμα, εμπνεύσεως του Φιλίππου της Μακεδονίας. Το πρόγραμμα αυτό περιλάμβανε την κατασκευή εγκαταστάσεων για τους αθλητές και το Στάδιο με τη θολωτή είσοδο και το αποδυτήριο. Κέντρο βάρους του προγράμματος αποτελούσε ο ναός του Δία.

Οι αγώνες μεταφέρθηκαν πάλι στο Άργος το 271 π.Χ. και ποτέ πια δεν επανήλθαν στη Νεμέα. Όταν ο Παυσανίας επισκέφτηκε τη Νεμέα 400 χρόνια αργότερα, βρήκε το αρχαίο μνημείο με τη στέγη γκρεμισμένη και χωρίς το λατρευτικό του άγαλμα.

Μετά από μια σύντομη περίοδο χρήσης του ως εκκλησίας κατά την παλαιοχριστιανική περίοδο, ο ναός κατεδαφίστηκε συστηματικά για να εξασφαλιστούν δομικά υλικά για μια Βασιλική περίπου 100 μέτρα προς τα νότια. Περισσότεροι από 1300 δόμοι αφαιρέθηκαν και περιμένουν να μελετηθούν και να αποκατασταθούν από τη μοντέρνα αρχαιολογία.

Η κρύπτη

Η κρύπτη βρίσκεται στο χώρο στάθμευσης έξω από τον Αρχαιολογικό Χώρο και το Μουσείο. Θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα διακριτικοί και να την κρύψετε πάλι πολύ προσεκτικά. Προσοχή μη σας παρακολουθεί κανείς, ιδίως ο φύλακας από την είσοδο του χώρου. Απολαύστε το χώρο!

 


GCRM


Flag Counter

Additional Hints (Decrypt)

Zntargvp. ZNTAUGUF.

Decryption Key

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
-------------------------
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

(letter above equals below, and vice versa)