Skip to content

Pic de Ventolau (2.853 m.) Traditional Cache

Hidden : 8/19/2016
Difficulty:
2.5 out of 5
Terrain:
4 out of 5

Size: Size:   small (small)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:

El cim de Ventolau (2.853 m) està situat en una de les zones més verges del Pirineu català. És el punt culminant d’un nus de carenes on destaquen el pic de Lo Vedo (N), el de Costa Blava (E), el dels Tres Estanys (S) i els pics de la Gallina (W). És molt solitari i salvatge i, a més, un esplèndid mirador sobre el Mont-roig i els estanys de la Gallina.


PROPOSTA D’ITINERARI


Sortim del refugi (1.720 m), baixem al torrent de Mascaró i prenem un sender imprecís i tapat de vegetació que ressegueix el torrent per la dreta hidrogràfica. Es fa enutjós avançar, però aviat el sender va sent més fressat i comencem a trobar fites quan s’uneix amb el sender que ve de l’esquerra des d’un collet proper. Deixem a la dreta el torrent de Mascaró i anem pujant llarga estona per la barrancada de la Coma del Forn, que es va apregonant. La vegetació és ufanosa. Per sender imprecís, però amb alguna fita, superem una darrera graonada i arribem a un collet(2.343 m; 1:45 h) des d’on veiem clarament el coll del Forn a l’esquerra i el coll dels Tres Estanys a la dreta. El pic dels Tres Estanys, molt esvelt, queda entre els dos colls. A la dreta del coll dels Tres Estanys treu el cap el Ventolau. En aquest punt s’acaben les fites. Cal dirigir-se al NW, cap al coll dels Tres Estanys (2.675 m; 2:35 h) per entre herbassar i tartera. Des del coll, o fins i tot sense arribar-hi, pugem decidits fins al cim (2.853 m; 3 h). Descens pel mateix camí (2 h). En aquests temps no es comtemplen les parades.

 

Accés al punt de partida: de Llavorsí prenem la ctra. L-504 fins a Tavascan. Continuem per la pista asfaltada que puja a l’estació d’esquí de Tavascan on hi ha el refugi de la Pleta del Prat, punt d’inici de l’ascensió.
Horari: 5 h
Desnivell: 1.150 m
Dificultat: itinerari poc perdedor i de dificultat tècnica baixa, però emmarcat en un entorn d’alta muntanya.

Font : FEEC

Additional Hints (Decrypt)

Fbgn han yybfn v ragnsbeng ra ha sbeng nzntng qneeren gerf crqerf. Zverh fcbvyref. Ry cevzre éf cre fvghne-ibf, ry frtba znepn zéf pyne ba éf rknpgnzrag ry pngké.

Decryption Key

A|B|C|D|E|F|G|H|I|J|K|L|M
-------------------------
N|O|P|Q|R|S|T|U|V|W|X|Y|Z

(letter above equals below, and vice versa)