Om det är stubbar efter relativt små träd (säg upp till 20 cm diameter):
Gräv, hugg rötter, gräv, hugg osv. Använd inte finaste yxan.
Till sist en lina om stubben till bilens dragkrok, med mycket slack.
Så med ett ryck, och lite tur, går de djupaste rötterna av och resterna åker upp.
Testat på gamla fruktträd. Inga garantier lämnas dock 