Från klipporna utanför Hästholmen kan du vinka till Västgötarna i Hjo.
När jag tog en sväng runt Vättern i somras loggade jag en geocache i Hjo som hette Hej Hästholmen. Självklart ska man ju hälsa tillbaka. Hjo är ju Ödeshögs närmsta stad, ändå kan jag räkna mina besök där på min ena hand. Det blir tyvärr inte så ofta man besöker andra sidan av pölen.
Förutom att vinka till Hjo så kan man se fantastiska solnedgångar härifrån. Gömman är ett PET rör en bit upp i en tall.