[CAT] Cal deixar el contenidor en el mateix punt i posició. L'iman t'ho treu dels dits i es queda agafat
El Nen de la Rutlla.
L'any 1961 l'alcalde Porcioles va convocar un concurs destinat a dotar d'elements escultòrics les noves places de la ciutat. Es varen seleccionar deu peces, una de les quals és el Nen de la Rutlla, obra d'estil noucentista, realitzada en bronze, de l'artista Joaquim Ros i Bofarull (1906-1991).
El tema de l’escultura es tracta d’un noi jugant amb un cèrcol que s’accionava i dirigia amb l’ajut d’un bastonet, de pràctica individualitzada i actualment en desús que es desenvolupaven en l'espai públic, al parc o a l'aire lliure.
L'escultura del Nen de la Rutlla va ser inaugurada el dissabte 28 de gener de 1961, a la plaça d’entrada al Parc del Guinardó, que duia per nom la Plaça de Puig i Alfonso, i s'emmarcava dins dels actes commemoratius del 22è aniversari de l'alliberament de Barcelona, dit d'una altra manera, de l'entrada i ocupació de Barcelona per les forces franquistes.
El seu nom ha anat oscil·lant des de l'inicial del Nen de l'Aro (traducció bàrbara del castellà) al posterior Nen de la Rutlla (igualment incorrecte si bé es admissible, ja que a Girona donen aquest nom al joc infantil). Finalment, gràcies a la insistència popular, l’any 2001 es va canviar el nom de la plaça pel de Plaça del Nen de la Rutlla, un dels pocs cops que una escultura ha canviat el nom d'una plaça. Tanmateix, el nom inicial de Nen de l'Aro és el que ha quedat en el llenguatge col·loquial del barri, i serà molt difícil desterrar-lo.
La plaça i l’escultura, que descansa a peu de carrer i no a sobre de un pedestal, s'ha convertit en el símbol del barri del Guinardó i els veïns, sent lloc de trobada per a festes i reivindicacions (dient No a la OTAN, disfressat o portant els libres el primer dia de curs escolar).
[ESP] Hay que dejar el contenedor en el mismo punto y posición. El iman te lo quita de los dedos y se queda cogido
El Niño del Aro.
En el año 1961 el alcalde Porcioles convocó un concurso destinado a dotar de elementos escultóricos las nuevas plazas de la ciudad. Se seleccionaron diez piezas, una de las cuales es el Niño del Aro, obra de estilo novecentista, realizada en bronce, del artista Joaquim Ros i Bofarull (1906-1991).
El tema de la escultura se trata de un chico jugando con un aro que se accionaba y dirigía con la ayuda de un bastoncillo, de práctica individualizada y actualmente en desuso que se desarrollaban en el espacio público, en el parque o al aire libre.
La escultura del Niño del Aro fue inaugurada el sábado 28 de enero de 1961, en la plaza de entrada al Parque del Guinardó, que llevaba por nombre la Plaza de Puig y Alfonso, y se enmarcaba dentro de los actos conmemorativos del 22º aniversario de la liberación de Barcelona, dicho de otro modo, de la entrada y ocupación de Barcelona por las fuerzas franquistas.
Su nombre ha ido oscilando desde el inicial del Nen de l’Aro (traducción bárbara del castellano) al posterior Nen de la Rutlla (igualmente incorrecto si bien es admisible, ya que en Girona dan este nombre al juego infantil). Finalmente, gracias a la insistencia popular, en el año 2001 se cambió el nombre de la plaza por el de Plaça del Nen de la Rutlla, una de las pocas veces que una escultura ha cambiado el nombre de una plaza. Sin embargo, el nombre inicial de Niño del Aro es lo que ha quedado en el lenguaje coloquial del barrio, y será muy difícil desterrarlo.
La plaza y la escultura, que descansa a pie de calle y no encima de un pedestal, se ha convertido en el símbolo del barrio del Guinardó y de los vecinos, siendo lugar de encuentro para fiestas y reivindicaciones (diciendo No a la OTAN, disfrazado o llevando los libros el primer día de curso escolar).
[ENG] It is necessary to leave the container in the same point and position. The magnet takes it from your fingers and stays
The Child of the Hoop.
In 1961 the mayor Porcioles called a competition destined to endow with sculptural elements the new squares of the city. Ten pieces were selected, one of which is the The Child of the Hoop, a nineteenth-century style, made in bronze, by the artist Joaquim Ros i Bofarull (1906-1991).
The theme of the sculpture is a boy playing with a hoop that was operated and directed with the help of a stick, of individualized practice and currently in disuse that were developed in public space, in the park or outdoors.
The sculpture of the Child of the Ring was inaugurated on Saturday, January 28, 1961, in the entrance square to the Park of the Guinardó, named after the Square of Puig and Alfonso, and was framed within the commemorative events of the 22nd anniversary of the Liberation of Barcelona, in other words, from the entry and occupation of Barcelona by the Franco forces.
Its name has oscillated from the beginning of the Nen de l'Aro (barbarian translation of Castilian) to the later Nen de la Rutlla (equally incorrect although it is admissible, since in Girona they give this name to the children's game). Finally, thanks to the insistence popular, in 2001 the name of the square was changed to Plaça del Nen de la Rutlla, one of the few times a sculpture has changed the name of a square. However, the initial name of Niño del Aro is what has remained in the colloquial language of the neighborhood, and will be very difficult to banish.
The square and the sculpture, which stands at the foot of the street and not on top of a pedestal, has become the symbol of the neighborhood of Guinardó and the neighbors, being a meeting place for parties and demands (saying No to NATO, disguised as or taking books on the first day of school).
N 41º 25.105' E 002º 10.319'
www.diaridebarcelona.cat
http://lameva.barcelona.cat
http://memoriadelsbarris.blogspot.com.es