Amb aquesta sèrie us volem ensenyar algunes de les basses d'aigua que es poden trobar als voltants de Campredó. La majoria d'elles es situen en els terrenys argilosos de San Onofre, lloc on una important empresa ha estat explotant els àrids per fer materials constructius durant les últimes décades.

En la actualitat, aquestes explotacions han deixat de funcionar, conservant-ne encara alguna de poc important. Aquesta empresa ha iniciat un projecte de restauració mediambiental, subvencionat en part per la Unió Europea, que pretén fer una restauració ecològica de les seves explotacions i recuperar els seus hàbitats naturals. Una d'aquestes, es situa als voltants de la cantera anomenada Aurora situada a la zona que us volem ensenyar.

Aquest projecte, anomenat LIFE, es va iniciar al 2013 i té prevista la seva finalització al 2018. Si voleu més informació podeu consultar aquests enllaços.
Proyecto Life en Campredó
Generalitat de Catalunya: Nota de premsa