Vid platsen började man göra en gruvort som man trodde skulle kunna kopplas ihop med guldgruvan men man fick ganska snabbt avbryta brytningen då det bildades farlig gas och det blev för farligt att arbeta.
Idag har orten tyvärr rasat ihop så det enda som finns kvar är de fina anlagda stenväggarna som ledde in i orten, för att logga cachen kan det vara bra med stövlar då det är blött och lerigt.
Man behöver inte flytta några stenar för att hitta cachen utan var rädd om stenväggarna.