În anul 1781, pământurile din jurul actualului oraş Sânnicolau Mare au fost cumpărate de doi fraţi macedoneni, Cristof şi Kiril Naco (Nako, ulterior). Aceştia s-au maghiarizat, au trecut la religia catolică şi au obţinut titlul de conte. Îmbogăţindu-se din exploatarea pământului, ei au construit biserica catolică (1824) şi castelul (1864) existente şi astăzi în cel mai vestic oraş al României, Sânnicolau Mare. Pentru a avea lucrători agricoli calificaţi pentru miile de hectare de teren arabil pe care le deţineau, ei s-au hotărât să înfiinţeze o şcoală agricolă. Pentru înfiinţarea acesteia au fost puse la dispoziţie pământuri din moşia Nako, dar şi clădirea unei vechi staţii de diligenţă şi han din partea de vest a localităţii, pe drumul Sânnicolau Mare-Szeged-Budapesta-Viena. Primii elevi au fost doisprezece fii de iobagi, de patru naţionalităţi : trei români, trei, germani, trei maghiari şi trei sârbi.
In 1781, the land around the present town Sânnicolau Mare were bought by two Macedonians brothers, Cristof and Kiril Naco (Nako later). They were Magyarized, they went to the Catholic religion and obtained the title of Count. Enriching the exploitation of the earth, they built Catholic Church (1824) and Castle (1864) existing today in the western city of Romania, Sannicolau Mare. They have decided to establish an agricultural school, to qualify for agricultural workers for thousands of hectares of arable land they owned. For its establishment they were made available land in the estate Nako and the building of an old inn and stations diligence from the west side of the village, on the road Sânnicolau Mare-Szeged-Budapest-Vienna. The first students were twelve sons of serfs, four nationalities: three Romanian, three Germans, three Hungarians and three Serbians.