Caminante SI hay camino .... 🐾🕵️‍♀️🕵🏻‍♂️🎒👟🧣 Traditional Geocache

Hidden : 2/18/2018

Descripción general:

Bonita excursión por el Parque Natural del Montseny donde podremos visitar el árbol monumental del castaño gordo de Can Cuc, uno de los más grandes de Cataluña. A la vuelta podemos visitar la ermita de San Salvador y pasar junto a varias masías.

aproximación:
Tenemos que llegar a la población de Cànoves, y desde allí seguir las indicaciones hacia el pantano de Vallforners por una pista asfaltada, que al cabo de unos kilómetros se convierte en pista de tierra pero con buen estado, se puede circular con un turismo sin ningún problema. Hay que seguir en dirección al embalse de Vallforners hasta que encontramos un área de aparcamiento a mano izquierda de la pista.

itinerario:
Empezamos desde el área de aparcamiento y seguimos la pista de tierra que empieza a subir de forma continuada hasta llegar a la toma del embalse de Vallforners.

Seguimos la pista que va bordeando el embalse hasta que encontramos un cruce con un desvío a mano derecha que nos indica el camino hacia Can Cuc. La pista va subiendo por el lado de un torrente de agua donde vamos encontrando pequeños saltos de agua.

En una curva del camino podemos coger un atajo que nos ahorrará un trozo de camino pero que merece la pena coger todo por el paisaje por el que pasaremos.

Más arriba el atajo vuelve a la pista principal y continuamos la subida, pasando junto a una fuente.

Llegamos al castaño gordo de Can Cuc, un árbol monumental con un diámetro de unos 12 metros, se cree que el más grande de Cataluña. El árbol sufrió un incendio, de dentro está vacío y se puede entrar por dos aperturas. Se comenta que en el interior parece que incluso vivió un carbonero.

Volvemos por el mismo camino durante unos minutos, y tomamos otro camino a mano izquierda que nos llevará por encima del valle de Vallforners, disfrutando de una buena vista del valle. Pasamos por delante de la masía-hotel rural de Can Cuch y por el lado de otra fuente.

Poco después podremos empezar a ver la ermita de San Salvador de Terrades, cuando llegamos vemos que está junto a la masía de Can Quintana donde se hacen diversas actividades.

Seguimos el camino que empieza a hacer bajada por un pequeño sendero que nos llevará junto a la masía Can Morera, y donde continuaremos bajando pasando cerca de muchas casas más: Can Pou, Hotel rural Can Puig, Can Valde, y Can Castillo.

El camino nos llevará hacia la pista principal por donde hemos llegado al aparcamiento.                         Descripció general:

Bonica excursió pel parc Natural del Montseny on podrem visitar l'arbre monumental del castanyer gros de Can Cuc, un dels més grans de Catalunya. A la tornada podem visitar l'ermita de Sant Salvador i passar pel costat de diverses masies.

Aproximació:
Hem d'arribar a la població de Cànoves, i des d'allà seguir les indicacions cap al pantà de Vallforners per una pista asfaltada, que al cap d'uns quilòmetres es converteix en pista de terra però amb bon estat, es pot circular amb un turisme sense cap problema. S'ha de seguir en direcció a l'embassament de Vallforners fins que trobem un àrea d'aparcament a mà esquerra de la pista.

Itinerari:
Comencem des de l'àrea d'aparcament i seguim la pista de terra que comença a pujar d'una manera continuada fins arribar a la pressa de l'embassament de Vallforners.

Seguim la pista que va vorejant l'embassament fins que trobem una cruïlla amb una desviació a mà dreta que ens indica el camí cap a Can Cuc. La pista va pujant pel costat d'un torrent d'aigua on anem trobant petits salts d'aigua.

En una corva del camí podem agafar una drecera que ens estalviarà un tros de camí però que val la pena agafar sobretot pel paisatge pel que passarem.

Més amunt la drecera torna a la pista principal i continuem la pujada, passant pel costat d'una font.

Arribem al castanyer gros de Can Cuc, un arbre monumental amb un diàmetre d'uns 12 metres, es creu que el més gran de Catalunya. L'arbre va patir un incendi, de dintre està buit i es pot entrar-hi per dues apertures. Es comenta que a l'interior sembla que inclús hi va viure un carboner.

Tornem pel mateix camí durant uns minuts, i agafem un altre camí a mà esquerra que ens portarà per sobre de la vall de Vallforners, gaudint d'una bona vista de la vall. Passem pel davant de la masia-hotel rural de Can Cuch i pel costat d'una altra font.

Poc després podrem començar a veure l'ermita de Sant Salvador de Terrades, quan hi arribem veiem que està al costat de la masia de Can Quintana on es fan diverses activitats.

Seguim el camí que comença a fer baixada per un petit sender, que ens portarà al costat de la masia Can Morera, i on continuarem baixant passant prop de moltes masies més: Can Pou, Hotel rural Can Puig, Can Valde, i Can Castell.

El camí ens portarà cap a la pista principal per on hem arribat a l'aparcament.

Rager ynf cvrmnf qry chmmyr ... qrfpnafn ry grfbeb, creb ab zbire ynf cvrmnf, ab unpr snygn, fvzcyrzragr bofreine l zrgre yn znab 🤓👋😉 🐾🏔🎁