Skip to Content

Zmizelý Vsetín - Horní město

A cache by Pekelník Send Message to Owner Message this owner
Hidden : 04/19/2018

Size: Size: other (other)

Vsetín se ve 20. století změnil z venkovského městečka na průmyslové okresní město, což velmi změnilo jeho podobu. Tato série vás zavede na místa, které v minulosti vypadaly jinak než dnes. Kromě tohoto kousku sérii tvoř ještě wheriga Vlakem do Zbrojovky a Dolní město.

druhé zastavení

HORNÍ MĚSTO

Proměnou v minulém století prošla také nestarší část Vsetína, Horní město. Nedaleko úvodních souřadnic začínala ulice Na Kopečku. Vedla pod Maštalisky až k evangelickému kostelu. Dnes po ní zbyl jediný dům. Největším zásahem však byla výstavba sídliště Sychrov. Původní ulice vedla od zámku v místech parkoviště dnešní Jednoty a dále k Ohradě ve stopě nynější hlavní silnice. Okolo zámku i po celé délce ulice stály domky. Celá oblast byla zbourána v 70. letech minulého století.

Jak na keš?

Pokud si dorazil na správné místo, tak právě stojíš u pomníku Valašského povstání. Teď se vydej okolo zámku směrem do parku. Po chvíli vlevo uvidíš antické sloupy. Moc si jich nevšímej a vydej se přes park k místu, kde chodník prochází zámeckou zdí. Tento chodník využij a pokračuj dále do tunelu. Za tunelem pokračuj doprava a podél silnice cca 80 metrů. Narazíš na křižovatku, vydej se východním směrem do kopce. Na rozcestí se nedáš ani vlevo, ani vpravo, ale půjdeš po schodech nahoru. Po schodech stoupej do té doby, než se po tvojí levé ruce zjeví drak. Z pokračujících schodů odboč mírně doprava tak, aby jsi měl po své pravé ruce plot. Tvá cesta vede po úzkém chodníku. Můžou tě ujistit dva tubusy z plexi skla na domě za plotem. Na rozcestí se dej vlevo a pokračuj po klikatící se cestou po kostkách nahoru. Zanedlouho už stojíš na větší cestě. To tě však určitě nerozhodí. Najdi oranžový panelák a stoupej okolo něho dál po dřevěných schodech k malému hřišti. Zatočíš ostře doleva, doprava a už stojíš u trafo stanice na hlavní cestě. Přejdi ji a odboč doleva na chodník. Ten sleduj do té doby, než před nosem neuvidíš břízy. U nich se dej mírně vpravo. Pokud dojdeš až k poslednímu paneláku a před tebou jsou jen křoviny, máš stage přímo před sebou. Hledej vstup do keře nacházející se na úrovni posledního domu. Tímto keřovým tunelem bež 20 metrů po pěšince, ta bude mírně uhýbat do kopce, ty se však vydej pár metrů z kopce. Ujistit tě může vysypaný štěrk na zemi nebo padlý strom po levé ruce. Na větším stromě, co máš před sebou, najdeš předmět, který pro tebe bude důležitý. Samotnou stage hledej o pár kroků dál na tenkém stromě. Využij neznámý předmět na stage a dostaneš další informace.

Za betatest děkuji kačerovi a_d_a_m_s

[stage1]SBGBUVAG
cbzhpxn: arwirgfv fgebz cne z bq qegv
fpuenaxn: 2z mn xyvprz an graxrz fgebzr
[stage2]qhgvan fgnerub fgebzh
[final]orm bq ybhxl, an xbapv cehfrxh

Return to the Top of the Page

Reviewer notes

Use this space to describe your geocache location, container, and how it's hidden to your reviewer. If you've made changes, tell the reviewer what changes you made. The more they know, the easier it is for them to publish your geocache. This note will not be visible to the public when your geocache is published.