Skip to Content

<

LE TIRE-BOUCHON

A cache by NANOU56510 Send Message to Owner Message this owner
Hidden : 7/7/2018
Difficulty:
2.5 out of 5
Terrain:
1.5 out of 5

Size: Size: micro (micro)

Join now to view geocache location details. It's free!

Watch

How Geocaching Works

Please note Use of geocaching.com services is subject to the terms and conditions in our disclaimer.

Geocache Description:


LE TIRE-BOUCHON

La ligne d’Auray à Quiberon constitue un embranchement de la ligne de Savenay à Landerneau, Elle permet, à partir de la gare d'Auray, la desserte de la presqu'île de Quiberon
Elle est construite puis mise en service en 1882. En 1972, le trafic voyageurs qui n'est plus assuré l'hiver, est limité à deux trains quotidiens pendant l'été.

Pour faire face à l’encombrement chronique de l'unique route permettant de rejoindre la presqu'île depuis le continent, la ligne prend un nouveau départ en 1985, avec la mise en service de navettes proposées conjointement par la région Bretagne et la SNCF dans le cadre du service TER Bretagne.

Le nom de ce service de navettes est directement lié aux embouteillages que les trains permettent ainsi d'éviter : "LE TIRE-BOUCHON". Cette exploitation permet une desserte plus consistante de la presqu'île pendant les deux mois de la saison estivale. Le reste de l'année, un service routier par cars, organisé par le département, permet les liaisons entre les deux gares.

Additional Hints (No hints available.)



 

Find...

38 Logged Visits

Found it 34     Didn't find it 1     Write note 2     Publish Listing 1     

View Logbook | View the Image Gallery of 6 images

**Warning! Spoilers may be included in the descriptions or links.

Current Time:
Last Updated:
Rendered From:Unknown
Coordinates are in the WGS84 datum

Return to the Top of the Page

Reviewer notes

Use this space to describe your geocache location, container, and how it's hidden to your reviewer. If you've made changes, tell the reviewer what changes you made. The more they know, the easier it is for them to publish your geocache. This note will not be visible to the public when your geocache is published.