Denna stationsbyggnad i "nationalromantisk stil från 1916 var bemmanad fram till 1958. 1974 slutade tågen stanna vid stationen som är belägen 180 m över havet.
This railway station was built 1916 and was manned all the time until 1958. And 1974 the train did not stop here any more. The altitude is 180 meters.