Cyklistická Traditional Cache

Hidden : 3/18/2019

Moje 1. cache není určena pouze cyklistům, ale pokud se na ni vydáte na kole, můžete absolvovat okruh dlouhý asi 13,5 km. Cache se nachází v první polovině tohoto okruhu.

Začít můžete na těchto souřadnicích: 50°36.320 N 15°11.421 E. Vydejte se nahoru směrem severovýchod. Silnice vás po asi 3,3 km dovede na křižovatku v jedné obci, v níž se stočíte doleva a jedete rovně a za chvíli mírným stoupáním. To už není cesta lesem, ale dávejte pozor. Zanedlouho uvidíte vpravo u silnice jehličnatý strom. STOP! Sem vás nakonec dovedou souřadnice. Můžete si tu zapřemýšlet, jaký je latinský název toho jehličnanu a jak se jmenuje 9. nejvyšší vrchol Ještědsko-kozákovského hřbetu. Počet písmen latinského názvu vám poradí počet kroků ke kešce a název vrcholu pohled správným směrem.
Pokochejte se výhledem (západy slunce tu bývají hezké) a můžete pokračovat dál rovně. Přijedete na začátek další obce. Chcete-li se vyhnout stoupání, odbočte zde doprava. Touto odbočkou mezi domy přijedete opět na silnici. Vpravo vidíte véčkové rozcestí. Po silnici vlevo dojedete do Besedic na křižovatku u kapličky. Odbočíte doleva. Užívejte si delší sjezd přes Michovku, kde asi 100 m od parkoviště na začátku esíčka ne doleva, ale dál rovně na Zbirohy. Tady bude vpravo u silnice lavička s výhledem nad údolí Jizery, o kousek dál na konci pravotočivé zatáčky lze nabrat vodu. Silnička vás dovede až k silnici, která doprava vede na Malou Skálu. Vy odbočíte doleva, 2x bude pod vámi železniční tunel trati Liberec - Pardubice, stočíte se dolů do Rakous, odkud dál rovně na rozcestí Betlémský mlýn v pravotočivé zatáčce. Silnice vás po 420 m dovede k odbočce doprava k restauraci Zrcadlová koza a podél Jizery do Dolánek a do Turnova. Odbočku doporučuji. Pokud chcete uzavřít celý okruh, stoupejte dál po silnici asi 500 m. Doleva jste začínali, doprava to není daleko do Turnova.

Odlov nedoporučuji při vichřici.

Přeji příjemnou projížďku! Tuto nebo nějakou jinou.